Actualitzat 24/03/2017 16:21

Ibercamera programa una dotzena de concerts amb Gergiev i l'orquestra Mariinksy

Valery Gérgiev
A.SHAPUNOV

El grup creix un 3,7% en abonaments i compta amb un pressupost d'1,4 milions

BARCELONA, 24 Març (EUROPA PRESS) -

El grup Ibercamera programarà en la 34a temporada una dotzena de concerts --sis a L'Auditori i sis al Palau de la Música Catalana--, amb la participació del director Valery Gergiev al capdavant de l'Orquestra Simfònica del Teatre Mariinksy, entre d'altres.

Segons ha explicat en roda de premsa el president del grup, Josep Maria Prat, de la dotzena de concerts, vuit són orquestrals, ja que les bandes tindran una gran importància, amb la participació també de l'Orquestra de París, la Philharmonia Orchestra i la Staatskapelle Weimar.

Entre els solistes, a més de Gergiev, també recalaran a Barcelona Marta Argerich, Maria Joao Pires, Daniil Trifonov, Sergey Khachatryan, Viviane Hagner i Varvara, a més de joves emergents com Eric Silberger i Serhei Redkin, amb la tornada destacada també d'András Schiff.

La temporada arrencarà el dilluns 30 d'octubre amb 'La Truita', de Franz Schubert, amb De Camera Ensemble i Varvara al piano, mentre que la clausura anirà a càrrec d'Instruments of Times and Truth dijous 21 de desembre amb 'El Messies', de Georg Friedrich Händel.

En el repertori també estarà 'Escenes d'infants', de Robert Schumann, interpretada per Argerich; la 'Segona Simfonia', de Gustav Mahler, interpretada per Gergiev, l'Orquestra Mariinsky i el Cor Ibercamera; la 'Simfonia Simple', de Benjamin Britten, amb els instruments originals de Forma Antiqua; el 'Concert de l'Emperador', de Ludwig van Beethoven, amb el piano de Pires; i la 'Heroica', del mateix compositor, interpretada per The Philarmonia amb el debut de director Karl-Heinz Steffens en la temporada.

"ALTÍSSIMA" OCUPACIÓ

Malgrat un "altíssim" nivell d'ocupació --del 83%--, la promotora assegura que s'han creat mecanismes perquè les entrades buides puguin aprofitar-se per donar accés a la música clàssica als joves, de manera que es fomenti el públic del futur.

El creixement dels grans centres de programació públic ha "devastat" el sistema privat, ha dit Prats, que ha destacat una tendència de la subvenció pública decreixent, que va caure el passat any en un 4,36%, la qual cosa ha motivat que creixin els convenis amb empreses privades, malgrat que l'activitat econòmica no genera beneficis.

"Han canviat molt les coses a la ciutat", ha dit Prats, que ha assenyalat moments com l'autoprogramació del Palau de la Música i la creació de L'Auditori, canvis als quals s'han hagut d'adaptar, creixent com a grup fora de Barcelona.

Amb un pressupost d'1,4 milions d'euros --uns 161.500 euros de subvenció pública--, el grup va vendre globalment 17.100 entrades en la seva passada temporada --mancant quatre concerts--, amb un numero d'abonats de 1.247 --un 3,74% més, un percentatge "molt significatiu"--.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés