Actualitzat 23/02/2017 15:32

El Condal adapta 'Homes' a la "extinció del mascle ibèric" de la mà de Carol López

L'equip de l'obra 'Homes, la Comèdia musical'
DAVID RUANO/FOCUS

Pren el "esperit" de l'obra de T de Teatre del 1994 convertint-la en un musical

BARCELONA, 23 Febr. (EUROPA PRESS) -

Els dramaturgs Carol López i Sergi Belbel converteixen en musical l'obra 'Homes', que va fer T de Teatre el 1994, adaptant-la a "l'extinció del mascle ibèric dels últims 20 anys", ha anunciat la coautora i directora, Carol López, aquest dijous en roda de premsa.

El text de López i Belbel, que es podrà veure al Teatre Condal de Barcelona des del dimarts 28 de febrer, pren el "esperit" de l'obra amb que el grup T de Teatre es va donar a conèixer el 1994, encara que la major part del text és nou: només es mantenen tres sketches.

La nova creació incorpora nombres musicals de Marc Parrot propers al cabaret, conservant el format original: actrius vestides com a homes interpretant sketches successius on mostren "diferents rols d'homes fàcilment recognoscibles", ha explicat López, que a més d'autora és directora del text.

"És un patchwork d'escenes molt diverses amb la guerra de sexes com a leitmotiv, encara que no està plantejat com una guerra", l'ha descrit l'actriu Alba Florejachs.

Encara que Belbel, que va ser un dels autors de l'obra original i també ha participat en aquesta, considera que l'obra del 1994 "està plenament vigent", per a López hi ha passatges que han quedat desfasats 20 anys després.

"Hi ha un sketch en l'original que diu que segons com l'home et porti en el cotxe, pots saber si consumaràs o no. Ara ets tu directament qui el carda", ha exemplificat la dramaturga.

Així, s'ha incorporat que "el mascle ibèric està en perill d'extinció", segons López, que considera que la dona està aconseguint més poder i a l'home li està entrant por, també per la irrupció de la tecnologia en la comunicació i les apps per lligar.

L'obra compta amb cinc actrius que canten en directe sobre una base musical gravada: Anna Barrachina, Agnès Busquets, Mireia Portas, Alba Florejachs i Glòria Sirvent.

Les cançons, compostes per Marc Parrot, fan tant de transició entre sketches com d'acompanyament, amb estils molt diversos: pop, rock, disc, hip-hop, dubstep i fins i tot sintonies televisives i westerns, totes elles amb el cabaret com a referència i per les quals Parrot ha "lluitat" contra la seva masculinitat en compondre-les.

L'obra vol mostrar que "els rols estan en crisi, amb masculinitat femenina i feminitat masculina", per a López, que defensa que homes i dones surten escaldats per igual.

Per aquest motiu, l'actriu Agnès Busquets nega que sigui un espectacle feminista, encara que para Alba Florejachs sí ho és "pel simple fet de parlar d'això", encara que no s'hagi cercat.

'Homes, la comèdia musical', s'estrenarà amb 10.000 entrades ja venudes, sense data de finalització fixada i amb la voluntat del teatre que pugui romandre en cartellera fins al mes de juny.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés