Retrasos en la estación de sants por una incidencia en el cotrol de trenes
Foto: EUROPA PRESS

BARCELONA, 21 Maig (EUROPA PRESS) -

La circulació de Rodalies i trens Regionals de Catalunya s'ha reprès progressivament a les 8.00 hores d'aquest dijous després de solucionar-se l'avaria del centre de control de trànsit de l'estació de França, que havia paralitzat el servei a primera hora.

   Segons ha informat Renfe en un comunicat, l'avaria s'ha iniciat a les 6.26 hores de manera intermitent i s'ha fet permanent a les 6.46 hores, a causa d'un problema en el sistema informàtic que organitza el trànsit.

   Després de reprendre's el servei, la circulació anirà recuperant la normalitat durant del dia, tot i que des de les 8.00 hores acumula retards de més de 45 minuts, i des de les 12.00 hores hi ha demores de 15 minuts.

   La incidència s'ha produït en el sistema que controla la circulació de gairebé tots els trens de Catalunya, i ha afectat també els de Llarga Distància del Corredor de la Mediterrània, amb destinació a València i Alacant.

   Renfe ha assenyalat que està informant els usuaris a través del sistema de megafonia de trens i estacions, amb el servei SMS i en el web Rodaliesdecatalunya.cat.

   Usuaris de Rodalies a l'estació de Sants de Barcelona que han patit els retards derivats de l'avaria informàtica han mostrat confusió per la falta d'informació respecte als trens i crítiques pels retards, en alguns casos d'una hora.

   Malgrat que la circulació de Rodalies i trens Regionals de Catalunya s'ha reprès progressivament a les 8.00 hores, els panells continuaven donant informació completament desfasada.

   La majoria de viatgers, en arribar a l'andana, s'han concentrat davant de les pantalles que anaven donant informació sobre el pas dels trens, tot i que moltes vegades desconeixien quan passaria el tren, i la megafonia recomanava mirar els panells laterals i frontals dels propis trens per errors a les pantalles.

   La majoria de viatgers que esperaven que passés un tren a Vilanova i la Geltrú (Barcelona) han lamentat que portaven més de mitja hora esperant: Jimena Parada ha explicat a Europa Press que "arribaria tard a la feina".

   "He arribat i l'andana era plena i l'horari descontrolat", ha explicat, tot i que ha puntualitzat que sempre hi sol haver retards en aquesta línia, especialment a partir de les 20.00 hores.

   Cristina Morera ha relatat que agafa aquest tren cada dia per anar a la feina --és professora--, i pateix retards sovint: "Cada mes pago 80 euros d'abonament per un servei patètic".

   Ha lamentat que per tornar a Barcelona des de Vilanova es triga una hora a recórrer 45 quilòmetres, el que per a ella és "una vergonya", perquè en AVE a Madrid es tarden dues hores i mitja, a més de considerar que el servei és caríssim.

   Gerard Ruiz, estudiant, ha asseverat que va al campus de Vilanova de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i que molts dies arriba tard a classe: "Avui em perdré les dues primeres classes".

   "Quan tens examen surts una hora abans", ha lamentat, a més de comentar que la informació és nul·la però que ja estan acostumats, i quan reclamen no se'ls atén perquè tenen la T-Jove i no hi ha possibilitat de devolució.

   Un viatger que es dirigia a Reus (Tarragona), Gonzalo Alonso, estava esperant un tren que acumulava una mitja hora de retard: "L'anterior no ha passat, tinc una entrevista i arribaré tard".

   Francisco Martínez, que es dirigeix a Saragossa, ha relatat que el seu tren té un mínim de 20 minuts de retard i que no confia que li tornin el bitllet perquè "si no és l'AVE, no el tornen".

   Molts turistes esperaven davant de les pantalles per saber quan passaria el tren a l'Aeroport de Barcelona, i un matrimoni, que portava una estona esperant amb les seves maletes, ha destacat: "Estem molt nerviosos, hem d'agafar un avió".

   El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha demanat a Adif que rescindeixi el contracte al seu proveïdor de programari si no pot garantir el bon funcionament, després dels repetits problemes que ha patit el sistema informàtic que controla el trànsit ferroviari a Catalunya.

   En declaracions a Rac 1, TV3 i Catalunya Ràdio recollides per Europa Press, ha assenyalat que si el proveïdor tecnològic d'Adif està prestant un servei deficient, l'administrador ha de "rescindir el contracte i multar" l'empresa, perquè considera que un problema tecnològic d'aquest tipus posa en risc tot el sistema de transport.

   "És inadmissible que el 2015 hi hagi un problema de programari i tecnologia" i que no es pugui garantir que no tornarà a succeir, ha afegit.

   El conseller ha lamentat que el sistema de Rodalies "és un desastre", i ha exigit a Adif una solució solvent per posar-hi remei.

   "Vull que aquest mateix matí el president d'Adif em digui quina solució posa sobre la taula", i si no ho fa, se li exigiran responsabilitats, ha afegit.

   El director de Rodalies de Cataluanya, Félix Martín, ha xifrat en uns 80.000 els usuaris de Rodalies i trens Regionals afectats des de primera hora d'aquest dijous per la incidència que ha paralitzat la circulació ferroviària, després de la que ha augurat que la situació pot normalitzar-se a les 12.00 hores.

   En declaracions a TV3 i Catalunya Ràdio recollides per Europa Press, ha assenyalat que els usuaris tindran facilitats per reclamar l'import dels seus bitllets, i s'ha excusat per les molèsties causades: "Disculpes a la gent, perquè no hem estat a l'altura de la seva confiança".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés