Publicat 21/05/2015 11:58

Usuaris demanen aparcar la llançadora a l'Aeroport fins millorar la capacitat de Rodalies

El pte. De la PTP, Ricard Riol
EUROPA PRESS

BARCELONA, 21 maig (EUROPA PRESS) -

El president de Promoció de Transport Públic (PTP), Ricard Riol, ha demanat aquest dijous aparcar el tren llançadora que ha d'unir a partir del 2018 el centre de Barcelona amb la T1 de l'Aeroport del Prat fins millorar la capacitat dels túnels del conjunt de Rodalies a Catalunya.

"No critiquem l'obra en si mateixa, sinó el moment en què es farà de crisi econòmica i de crisi del servei ferroviari a Catalunya, que és inestable i no s'aguanta", ha dit Riol en roda de premsa després que aquest mateix dijous s'hagin tornat a produir incidències a Rodalies que han causat retards superiors als 45 minuts.

"Si el Ministeri de Foment és incapaç de posar Renfe al mateix nivell que FGC, que traspassi la infraestructura i ho traspassi tot", ha aprofundit Riol sobre les contínues avaries, i ha afegit que en altres països d'Europa ja s'haurien produït dimissions.

El Ministeri de Foment va anunciar la setmana passada que les obres del tren llançadora començarien les pròximes setmanes, i destinarà 220 milions a executar la construcció dels túnels i la línia ferroviària, mentre que en una segona fase obrirà un concurs per a l'explotació de la línia i la construcció de les estacions i instal·lació de la senyalització Per a Riol, el tren llançadora suposarà, no només congestionar encara més el servei de Rodalies, sinó "enterrar abans que neixi" la L9 de Metro, que a partir del febrer del 2016 connectarà Zona Universitària amb l'Aeroport de Barcelona.

"No és bona idea que un operador privat exploti un servei amb una infraestructura feble, perquè seran els ciutadans els que haguem de pagar la seva indemnització quan no es vegin complertes les seves expectatives", ha asseverat el president de la PTP.

COMPLIR EL PLA DE RODALIES

Per a Riol, l'alternativa és clara i passa per complir el Pla de Rodalies 2008-2015 aprovat per l'anterior ministre socialista José Blanco i que suposava una inversió de 4.000 milions d'euros a Rodalies de Catalunya, si bé tan sols es va arribar a executar una mica més d'un 10% d'aquest pressupost i davant l'escassetat de recursos pressupostaris, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Sant Vila, va pactar amb l'actual ministra de Foment, Ana Pastor, 306 milions per a actuacions urgents.

Així, la PTP proposa dedicar els 220 milions d'euros de la llançadora a licitar urgentment una millora de la senyalització dels túnels ferroviaris de Barcelona, així com a ampliar les andanes d'Arc de Triomf i de l'estació de l'Aeroport fins a 200 metres per implantar trens llargs en la R1, R2 sud, R2 nord i R4.

També per a la variant ferroviària i l'intercanviador de l'estació de Torrassa a L'Hospitalet de Llobregat amb l'objectiu d'ampliar la capacitat del servei un 50% sense haver de construir túnels nous, i per a la bifurcació a desnivell entre les estacions de Sant Andreu Comtal i Montcada Bifurcació per equilibrar les circulacions en els túnels de Passeig de Gràcia i Plaça Catalunya, aquest últim més sobrecarregat.

Pel que fa a la L9, Riol proposa fer-la servir com a llançadora des de l'estació del Prat fins a la T1 i T2 de l'Aeroport, i fer parar tots els trens de la R2, R14, R15 i R16 al Prat per generar un accés ràpid a les instal·lacions aeroportuàries des de tot Catalunya mantenint la tarifa integrada ferroviària actual, per la qual cosa també ha ofert destinar la taxa turística a finançar el transport públic en lloc d'encarir l'accés a l'aeroport a tots els usuaris.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés