Actualitzat 14/10/2017 17:26

La Millor Pel·lícula de Sitges 2017 llança un missatge esperançat a Europa: "Hem d'aprendre"

David J. Skal, Alberto Marini, Àngel Sala, Gary Sherman, Hattie Yu, Nick Antosca
EUROPA PRESS

   El director hongarès Kornél Mundruczó treballa en un thriller existencial amb Gal Gadot i Bradley Cooper

   SITGES (BARCELONA), 14 oct. (EUROPA PRESS) -

   La pel·lícula 'Jupiter's moon', reconeguda aquest dissabte com a Millor Pel·lícula en el 50 Sitges - Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, ha llançat un missatge esperançat a Europa sobre la crisi dels refugiats: "Hem d'aprendre per entendre", sobre una situació que ve des de lluny, ha afirmat el director hongarès Kornél Mundruczó.

   En roda de premsa aquest dissabte, després que s'anunciés com a guanyadora la seva pel·lícula, el realitzador ha explicat que no es tracta d'un missatge contra Europa, "sinó per Europa", a la que crida a utilitzar la situació per millorar i sentir-se orgullosa, ha dit, acompanyat del director del festival, Àngel Sala.

   L'hongarès ha explicat que quan es va intensificar la crisi van rodar molt material per documentar-se per la pel·lícula però també per recollir allò que succeïa, i que dos anys abans va passar sis setmanes en un camp de refugiats i va sentir que havia d'explicar el que succeïa allí: "Ha estat un procés molt llarg de producció, no és solament una foto en blanc i negre"; ha reflexionat.

   Sobre el protagonista, un jove sirià que rep un tret quan prova de creuar la frontera cap a Hongria i desenvolupa poders per levitar, ha explicat que és algú "que podria ser un àngel", i que és una aportació de fantasia a la història, al que Mundruczó ha afegit que prefereix les mescles als gèneres purs perquè representen millor la realitat.

   Després que arribessin a Hongria 800.000 refugiats en tres mesos, el Govern del país es va esforçar perquè no hi vinguessin més, aixecant una tanca en la que poden ser disparats, per la qual cosa actualment hi ha pocs refugiats i els que apareixen a la pel·lícula com a extres van arribar des d'Àustria.

   Per les escenes que tenen lloc en un camp de refugiats van haver de crear aquest en un set, ja que no els van deixar rodar ni en els que estaven tancats, i sobre aquests emplaçaments ha afirmat que van tractar de reflectir la vergonya d'aquests llocs: "Et preguntes com podem ser tan inhumans. Hongria no és un país ric però té recursos per crear un camp amb millors condicions", on no hi visquin com animals.

   Ha relatat que van utilitzar plànols verticals i horitzontals per crear la sensació de levitar, rodant en escenaris reals i sense cromas, la qual cosa ha comportat una dificultat afegida però que també ha permès més realisme, amb un gran esforç i entrega per part de l'equip.

   Per realitzar una persecució de set quilòmetres pels carrers, van llogar prèviament per assajar un aeroport de l'armada, i durant l'enregistrament final van tallar els carrers amb 70 policies que van acordonar la zona: "Teníem permís per a tres preses però ho vam aconseguir en dues, perquè qui vol destrossar un altre cotxe més?", ha afirmat, i ha afegit que la resta de cotxes eren d'extres.

   Entre els seus futurs projectes, el director ha explicat que treballa en un thriller existencial amb Gal Gadot i Bradley Cooper, protagonitzat per un austronauta que no ha estat mai a l'espai i vol trobar la zona fosca: "És una pel·lícula claustrofòbica i molt radical per a Hollywood, encara que no deixa de ser una pel·lícula d'estudi" ha dit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés