La Rambla de Barcelona amanece vacía un día marcado por la festividad de Sant Jordi. En Barcelona, Cataluña, (España), a 23 de abril de 2020.
David Zorrakino - Europa Press

La divisió entre els enviaments i les compres ajornades centra la diada

BARCELONA, 23 abr. (EUROPA PRESS) -

Catalunya viurà aquest dijous un Sant Jordi insòlit marcat pel confinament arran de la crisi del coronavirus, en una diada en la qual no existeix una aposta unitària dels diferents sectors sobre la consigna a l'hora de regalar un llibre i una rosa, com és tradició.

Des del començament de la crisi sanitària, han estat moltes les propostes que han fet els diferents gremis, associacions professionals i empreses de llibres i flors sobre com viure aquesta tradicional festa, i alguns d'aquests suggeriments han estat contradictoris.

Diversos sectors han animat els clients a comprar i enviar llibres i roses --especialment empreses multinacionals amb més capacitat de distribució--, mentre que d'altres han cridat a comprar i esperar a recollir els encàrrecs quan passi la crisi per no contribuir a propagar la pandèmia --petició especialment reivindicada pel comerç de proximitat--.

A aquestes apostes dividides --però unànimes a l'hora d'animar a comprar-- s'hi ha sumat la data del 23 de juliol com el dia per celebrar realment el Dia del Llibre i la Rosa, per la qual cosa alguns ciutadans no celebraran Sant Jordi aquest dijous i esperaran fins llavors per comprar --si finalment el Govern aprova que Sant Jordi es traslladi--.

Sigui com sigui la decisió final dels ciutadans, tots els agents involucrats han remarcat la importància d'apostar pels llibres i la lectura durant la diada i la resta de dies de l'any, així com per ajudar el sector del llibre, de gran pes en l'ecosistema cultural.

MÉS VENDES EN LÍNIA

En qualsevol cas, el sector espera que la celebració telemàtica incrementi la venda en línia de les llibreries, sense saber en quines proporcions, segons ha afirmat recentment el president del Gremi d'Editors i de la Cambra del Llibre de Catalunya, Patrici Tixis, en declaracions a Europa Press.

Tixis ha remarcat que el gremi celebra "totes les iniciatives" al voltant d'aquesta diada, malgrat reivindicar que la celebració tradicional del Dia del Llibre s'ha posposat al 23 de juliol.

Un altre dels agents destacats, el Gremi de Llibreters de Catalunya, ha proposat les iniciatives 'Sense parades però sense parar' i 'Llibres a l'aire' per fer una crida perquè els ciutadans surtin al balcó i les finestres, llegeixin en veu alta i aplaudeixin.

Els llibreters també han instat a comprar llibres en línia, per enviar a domicili o recollir després del confiament; no obstant això, han avisat que aquest any no facilitaran un rànquing dels llibres més venuts del dia.

SENSE PARADES, PERÒ AMB XARXES SOCIALS

Un altre dels trets de la celebració serà el fet de passar de les parades on signen els escriptors al cor de la Rambla, a emissions en directe a través de les xarxes socials de les editorials, especialment Instagram, amb emissions que s'espera que durin diverses hores.

Amb signatures digitals descarregables mitjançant aquestes mateixes xarxes, diferents autors animaran la diada amb intervencions a través d'aquests canals i interaccions amb els usuaris amb etiquetes com #SantJordiACasa i #keepreadingacasa.

Més enllà dels balcons, la festa de Sant Jordi es traslladarà del tot a internet amb altres iniciatives com les recomanacions que faran autors i biblioteques, concursos en línia, jocs i propostes per animar una diada insòlita per a tot el sector en la qual el que menys importarà, a diferència d'altres anys, és si plou o si cau en festiu.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés