Publicat 28/05/2019 13:13

CAC, CCMA i La Caixa impulsen una campanya per fomentar l'esperit crític a Internet en els joves

CAC, CCMA i La Caixa impulsen una campanya per fomentar l'esperit crític en Internet en els joves
EUROPA PRESS

Hi participen una desena d''influencers' catalans

BARCELONA, 28 maig (EUROPA PRESS) -

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i l'Obra Social La Caixa han impulsat una campanya per fomentar l'esperit crític, dels joves en particular, davant dels continguts perjudicials a Internet.

La campanya #AMiNoMenganyen, que s'emmarca en el programa eduCAC i comena aquest dimarts, vol fomentar una actitud crítica i reflexiva davant dels continguts d'Internet, "alertar" que existeixen continguts nocius i fer extensiva l'educació meditica per incentivar un consum responsable, ha explicat en roda de premsa el president del CAC, Roger Loppacher.

Constar d'un anunci televisiu --elaborat per l'Escola Superior de Relacions Públiques de la UB--, amb tres escenes quotidianes d'una família utilitzant pantalles sobre aspectes com la sobreexposició a les xarxes, les 'fake news' i les addiccions als jocs i apostes en línia, que s'emetr a les cadenes de la CCMA; falques radiofniques que s'emetran a Catalunya Rdio i emissores de l'Associació Catalana de Rdio (ACR); clips per a xarxes socials i el web 'aminomenganyen.cat', que servir de contenidor.

Loppacher no ha descartat que altres mitjans es puguin sumar a la campanya, i ha remarcat que la societat actual és digital i ho ser cada vegada més: "Hem de saber defensar-nos i moure'ns en aquest entorn", ha dit.

Una desena d''influencers' catalans --que sumen més d'un milió de seguidors-- collaboren en la campanya --que té com a tema musical 'Caminem lluny' de Doctor Prats-- i aporten la seva visió, amb continguts que portaran l'etiqueta #aminomenganyen, especialment a Instagram i TikTok, amb la qual cosa, segons Loppacher, es trasllada un "llenguatge més fresc".

13 PROGRAMES DE LA CCMA

Així mateix, un total de 13 programes de la CCMA, entre ells 'Els matins', 'InfoK' --que oferir setmanalment un reportatge--, 'El matí de Catalunya Rdio' i 'Est passant', tractaran les qüestions de la campanya, amb temtiques com el ciberassetjament, les 'fake news', l'abús de les pantalles, els perills de les noves tecnologies i el paper de la dona en la publicitat i els videojocs.

La presidenta en funcions de la CCMA, Núria Llorach, ha assegurat que és una campanya que interpella tota la societat, ha remarcat que vol "sensibilitzar" dels riscos de la sobreinformació i les addiccions i ha considerat important que els anuncis es difonguin a les xarxes, que és on consumeixen més els joves.

El director de l'rea Comercial i Educativa de la Fundació Bancria La Caixa, Xavier Bertolín, ha subratllat que l'entitat treballa per proporcionar diverses "eines" a la societat i les escoles per poder afrontar els reptes.

El 71,8% de nens i joves d'entre 10 i 15 anys disposen de mbil, i als 16 anys el 98,9% ja es connecta a Internet a través del telfon, i els nens d'entre 6 i 13 anys passen una mitjana de cinc hores diries davant d'alguna pantalla.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés