La vicepresidenta i la portaveu al Congrés de Sumar, Marta Lois, avancen que també treballen per una Mesa del Congrés "progressista"
SANTIAGO DE COMPOSTELLA, 13 ago. (EUROPA PRESS) -
La vicepresidenta segona i ministra de Treball i Economia Social en funcions, Yolanda Díaz, ha assegurat que el passat 23 de juliol "les urnes van parlar" i, ha recalcat, "van dir que s'ha de formar un govern progressista".
Així s'ha expressat aquest diumenge la també líder de Sumar a O Carballiño (Ourense), on ha fet declaracions al costat de la recentment nomenada portaveu al Congrés de la coalició, Marta Lois.
"Al setembre arrenca el curs escolar, el curs de la vida de la gent, amb dificultats, amb problemes. Una ciutadania que no té a veure amb el temps polític. Per aix faig una crida a totes les formacions polítiques perqu siguin capaces d'arribar als acords necessaris per facilitar un govern per al nostre país", ha defensat Díaz.
En aquest sentit, ha assenyalat que "les urnes van parlar" el passat 23 de juliol i "el que van dir és que hem de formar un govern progressista". "Van dir que hem de continuar avanant, guanyant drets. Ningú no entendria, en aquest país, que aquestes eleccions fossin una reculada, una interrupció", ha assegurat.
La vicepresidenta considera que el Govern d'Espanya ha fet "moltes coses, per ara toca fer-ne més" i guanyar "més drets laborals, ecolgics i d'igualtat". "D'aix va la política i és el que espero que passi en els prxims mesos", ha comentat.
NEGOCIACIONS PER A LA MESA DEL CONGRÉS
Yolanda Díaz i Marta Lois han evitat confirmar si Sumar negocia amb l'expresident de la Generalitat, Carles Puigdemont, a favor d'una hipottica investidura de Pedro Sánchez, i s'han limitat a confirmar que "des del minut u després de les eleccions hi ha persones que treballen per tenir un govern progressista a l'Estat espanyol".
Quant a les negociacions per presidir la Mesa del Congrés, les líders de Sumar no han avanat res concret, per han afirmat que "la Mesa ha de donar resposta al que van votar els espanyols". "El que té sentit és que l'rgan de mxima importncia sigui conforme al que va votar la ciutadania. Treballem per tenir una Mesa progressista", defensen.
En aquesta línia, Lois ha dit que "de vegades hi ha moments en qu les forces polítiques insinuen que hi ha acords, per els acords de deb s'exposaran públicament quan correspongui". Ara, ha incidit, es duen a terme reunions "molt importants" i "amb discreció".