Actualitzat 10/07/2013 13:33

La Sagrera costarà un màxim de 650 milions

Presentación del proyecto de La Sagrera
Foto: EUROPA PRESS

BARCELONA, 10 Jul. (EUROPA PRESS) -

L'estació intermodal de La Sagrera tindrà un cost màxim de 650 milions, davant de la l'última estimació de més de 800, i estableix una nova fórmula de finançament amb un inversor privat.

   Així ho estableix el protocol d'intencions que garanteix el desenvolupament de l'estació, que inicialment es preveia per a 2016, i que aquest dimecres han signat a l'Ajuntament de Barcelona l'alcalde, Xavier Trias; la ministra de Foment, Ana Pastor, i el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila.

   A més, han subscrit l'acord el president d'Adif, Gonzalo Ferre, i el de Renfe-Operadora, Julio Gómez Pomar, a més del secretari d'Estat d'Infraestructures, Transport i Habitatge, Rafael Catalá.

   Pastor ha assegurat que La Sagrera representa el que cal fer en política i el que no, com és no comprometre's amb un pressupost que no es té: "Ara tots hem de lamentar construccions faraòniques que no han servit absolutament per a res, només per alimentar el discurs dels qui els agrada les coses grans".

   Trias ha considerat que aquest és el protocol més important que haurà signat com a alcalde, i ha destacat que totes les administracions han treballat molt perquè aquesta estació sigui una realitat: "Només uns pocs sabíem fins a quin punt el projecte estava en risc. Era un projecte molt ambiciós i inviable per la conjuntura econòmica actual, per la qual cosa tenia el risc de quedar paralitzat".

(HI HAURÀ AMPLIACIÓ)

Articles Relacionats

Contingut patrocinat