Podem afrontarà la nova campanya alertant els seus electors del risc que ressusciti el bipartidisme

Publicat 18/9/2019 19:31:29CET
Pablo Iglesias a Torremolinos.
Álex Zea - Europa Press - Archivo

MADRID, 18 set. (EUROPA PRESS) -

Podem comença a passar pàgina de la negociació fallida amb el PSOE i afronta una nova campanya electoral amb l'objectiu d'evitar que ressusciti el bipartidisme i amb la voluntat d'explicar als seus votants què ha passat durant els darrers cinc mesos.

Dirigents de la formació lila ja han avançat aquest dimecres --un dia després que el rei constatés que no hi ha candidat per a la investidura-- que per a les eleccions de novembre toca "explicar, explicar i explicar".

Durant aquest nou període preelectoral informaran que, després d'haver cedit a les condicions que el PSOE els imposava per formar un govern de coalició, finalment aquest acord no va es va aconseguir perquè l'objectiu real dels socialistes era anar a eleccions per aconseguir més escons que els 123 que tenen actualment.

Pels d'Iglesias, el fet que l'oferta que va fer el PSOE al juliol --que consistia en una vicepresidència i tres ministeris-- hagués "caducat com un iogurt" en la negociació de setembre és la prova que Sánchez mai va voler als liles en el seu gabinet.

Tot i que la relació entre tots dos partits, i especialment entre els líders de Podem i PSOE, no està en el seu millor moment, dirigents de la formació lila consideren que la nova campanya no ha de ser dura cap als socialistes.

Així, creuen que el que està en joc realment és que es mantingui el multipartidisme al Parlament davant un possible retorn al sistema de dos partits que s'alternen el poder.

Fonts d'IU també assenyalen que, per a la nova campanya, defensaran la unitat d'Unides Podem perquè tenen clar que el bloc s'ha de defensar.