Publicat 06/03/2022 10:36

Griffiths (Seat) veu menys feina amb el cotxe elèctric però la seva alternativa "és desaparèixer"

El conseller delegat de Cupra, Wayne Griffiths
CUPRA

Busca complicitat d'administracions i sindicats per compensar la prdua d'ocupació

BARCELONA, 6 març (EUROPA PRESS) -

El president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, ha defensat que "el cotxe elctric implica menys feina, per l'alternativa és desaparixer", motiu pel qual advoca per democratitzar l'electrificació.

En una entrevista a 'La Vanguardia' que ha recollit aquest diumenge Europa Press, Griffiths ha insistit que "mantenir l'actual 'statu quo' suposaria desaparixer en cinc o deu anys".

Ha argumentat que "fer un cotxe elctric petit que guanyi diners és molt difícil", i ha explicat que el cotxe de combustible compta amb components que els elctrics no tenen, motiu pel qual implica un 30% menys de feina.

En ser preguntat per si es podr compensar aquesta prdua d'ocupació que suposar la transició cap al cotxe elctric, ha apostat per "cercar solucions conjuntament amb els sindicats i també amb el Govern central i amb la Generalitat".

PERTE I CUPRA

"Parlar només que el cotxe elctric significa entre 2.500 i 2.800 feines menys és frustrant, perqu també significa el futur", ha sostingut, i ha vinculat la seva inversió a Espanya al fet que s'obrin les convocatries del Projecte Estratgic per a la Recuperació i Transformació Econmica (Perte) del cotxe elctric.

Del nou conveni espera "flexibilitat per poder fer la transició" i que ajudi a formar el personal en cotxes elctrics i, sobre la possibilitat de tancar la planta del Prat de Llobregat (Barcelona), ha insistit que es far tot el possible per mantenir-la, en les seves paraules.

Ha negat que Seat desapareixi, perqu Cupra no la pot substituir, alhora que ha assegurat que "no és el moment" que aquesta última entri a la Xina, perqu primer ha de funcionar a Europa.

Ha sostingut que es necessiten incentius perqu es faci servir més a Espanya el cotxe elctric i perqu s'implementin més infraestructures de recarrega, perqu "el percentatge del mercat és molt inferior a la mitjana europea".

UCRANA I EUROPA

Quant a la falta de semiconductors, ha assegurat que al 2021 va suposar la prdua d'un 25% de les vendes, cosa que se suma a les dificultats sobrevingudes per la guerra entre Rússia i Ucrana, per considera que "aquestes crisis són una oportunitat per accelerar els canvis".

En ser preguntat si Martorell (Barcelona) haur de parar la seva activitat a causa de la guerra, ha lamentat que "est afectant" perqu falten motors per als híbrids endollables, per la qual cosa veu possible haver de parar la producció o reduir torns.

Tot i que ha assegurat que Seat té "fora provedors" a Ucrana, ha dit que algunes peces es poden trobar en altres pasos, com per exemple al nord d'frica, i ha afirmat que analitza la possibilitat de tornar a portar produccions de productes a Europa.

"Almenys cal analitzar-ho. Per si costa el doble i et provoca prdues no ser possible. Per aix, insisteixo en la necessitat de collaboració dels sindicats i dels governs", ha concls Griffiths.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés