Actualitzat 26/10/2024 13:47

El congrés de Junts dona llum verda a la proposta per organitzar el partit amb el 86% dels suports

Diversos integrants de Junts durant el congrés de Junts, a 25 d'octubre de 2024, a Calella, Barcelona (Catalunya)
Glria Sánchez - Europa Press

Els militants votaran aquest diumenge l'executiva amb 33 crrecs

CALELLA (BARCELONA), 26 (EUROPA PRESS)

El congrés de Junts ha aprovat amb un 86,6% dels vots el bloc de la ponncia 'Organització i funcionament del partit' sobre l'estructura organitzativa del partit, ha informat la formació en un comunicat.

El conclau, que se celebra fins aquest diumenge a la Fbrica Llobet-Guri de Calella (Barcelona), ha obert a les 10.30 hores d'aquest dissabte un període de 20 hores per a la presentació de candidatures per presidir el partit.

Per ara, l'expresident de la Generalitat i exlíder de Junts, Carles Puigdemont, ha estat l'únic que s'ha postulat en el marc d'aquest congrés per tornar a presidir el partit, i es preveu que aquest diumenge a les 13.30 hores sigui proclamat.

Puigdemont tornar a liderar Junts després de deixar el crrec fa un any i mig, i després que Laura Borrs hagi capitanejat la formació durant aquest període.

Així, Puigdemont es disposa ara a tornar a agafar les regnes del partit, malgrat l'ascendncia que sempre han tingut les seves opinions sense ocupar cap crrec orgnic.

VOTACIÓ TELEMTICA

La votació telemtica per a l'elecció de crrecs, a la qual podr participar tota la militncia, comenar aquest diumenge a les 8 hores i acabar a les 13 hores, i la proclamació dels resultats ser aquest mateix diumenge a les 13.30.

En total s'eligirán 33 crrecs de l'executiva, entre els quals estan la presidncia, 4 vicepresidncies, secretari general, secretari d'organització, secretari de finances i un mxim de 25 vocals, entre d'altres crrecs.

Es preveu que Josep Rius, Miriam Nogueras, Toni Castell i Mnica Sales ocupin les vicepresidncies, mentre que Jordi Turull repetir com a secretari general.

Puigdemont i Turull comptaran amb la diputada al Parlament Judith Toronjo com a secretria d'Organització mentre que la senadora Teresa Pallars ser la secretria de Finances, i Borrs passar a presidir la nova fundació del partit.