Actualizado 27/11/2014 13:25

La línia 9 comença la fase de proves amb l'objectiu d'unir l'Aeroport del Prat i la Zona Universitària el 2016

Agencia Catalana de Noticias
ACN

El conseller Vila avança que l'accés en Metro a la instal·lació aeroportuària tindrà un suplement tarifari encara per determinar

El Prat de Llobregat (ACN).-

La línia 9 del Metro ha iniciat la seva fase de proves a l'Aeroport del Prat amb l'objectiu d'unir les estacions de Zona Universitària i de la Terminal 1 el febrer de 2016. El nou tram disposarà de 15 estacions en 20 quilòmetres de línia i donarà servei a 23 milions d'usuaris anualment. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha fet aquest dijous el trajecte entre les estacions de la T1 i la T2 del Prat i ha destacat l'esforç "d'enginyeria financera" de les concessionàries per mobilitzar 190 milions d'euros que permetran l'entrada en servei de la infraestructura. Vila també ha avançat que l'accés en Metro a l'Aeroport tindrà algun tipus de "suplement" tarifari encara per determinar.Vila ha recordat la importància que el ramal Llobregat de la línia 9 entri en funcionament abans de la primavera del 2016 pel compromís del Govern amb els organitzadors del Mobile World Congress, que reclamen l'enllaç en Metro entre l'Aeroport del Prat i el recinte Gran Via de la Fira de Barcelona. El conseller també ha destacat la millora de la qualitat de vida dels ciutadans que representarà la intermodalitat entre el metro i el futur tren llançadora de la T1 i ha reconegut com una "reivindicació justa" la reclamació de posar en marxa el ramal d'aquesta línia a la Zona Franca.

L'alcalde de Barcelona i president de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, Xavier Trias, ha celebrat que el 2016 es podrà inaugurar una obra que "semblava impossible" d'executar a causa de la crisi econòmica. Trias ha assenyalat que la línia 9 es convertirà en un Metro del Baix Llobregat i ha reclamat també que es posi en funcionament el ramal de l'L9 que donarà servei a la Zona Franca. L'alcalde del Prat de Llobregat, Luís Tejedor, ha agraït a les administracions implicades que les obres de la línia 9 avancin al ritme previst.

La fase de proves que ha iniciat la línia 9 inclourà 3.700 protocols durant més d'un any per comprovar les instal·lacions elèctriques i de seguretat, estacions, ventilació, energia, comunicacions o portes automàtiques. Les proves inicials entre les estacions de la T1 i la T2 s'estendran posteriorment a la resta d'estacions del tram entre l'Aeroport i la Zona Universitària. Durant aquesta fase els tècnics també avaluen les alternatives d'explotació del tram, amb una freqüència de pas prevista de 7 minuts.

Un tram equivalent a la línia 1 del Metro

La posada en servei del nou tram de l'L9 permetrà arribar en metro a la T1, la més utilitzada de l'aeroport, ja que actualment el servei de Rodalies només arriba fins a la T2, i unir els municipis de Barcelona, l'Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat. En longitud, el nou tram és equiparable a l'L1 de Metro, la més llarga de la xarxa, que té 20,7 quilòmetres. En paral·lel al nou tram, entraran en explotació 6,3 quilòmetres (3,3 km en túnel i 3 en viaducte) del ramal de Zona Franca per tal que els trens puguin accedir als tallers i al dipòsit.

Les noves estacions de l'L9 que entraran en funcionament són: Zona Universitària (connexió amb l'L3), Collblanc (L5), Torrassa (L1), Can Tries-Gornal (que connectarà en el futur amb el ramal cap a Zona Franca), Europa-Fira (FGC), Fira, Parc Logístic, Mercabarna, les Moreres, el Prat Estació (Rodalies i Regionals), Cèntric, Parc Nou, Mas Blau, Aeroport T-2 (Rodalies) i Aeroport T-1.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés