Actualizado 21/11/2014 10:17

L'Hostal Cal Feliuet de Belltall i el Patronat Municipal de Turisme d'Amposta, premiats a la XXV Nit del Turisme

Agencia Catalana de Noticias
ACN

El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona reuneix al centre de convencions de PortAventura el conjunt del sector de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre

Vila-seca/Salou (ACN).- El Restaurant Hostal Cal Feliuet de Belltall (Conca de Barberà) ha estat distingit aquest dijous amb el premi Costa Daurada 2014, en el marc de la XXV edició de la Nit del Turisme de la Diputació de Tarragona. El Patronat de Turisme ha reconegut l'esforç continuat d'aquest establiment familiar al llarg de més de 125 anys. L'altre guardó de la nit, el premi Jordi Cartanyà 2014, ha estat, en la categoria litoral, pel Patronat Municipal de Turisme d'Amposta pel vídeo de promoció 'La ciutat del riu'. Pel que fa a la categoria d'interior, el premi ha quedat desert. El lliurament de les distincions s'ha celebrat aquesta nit al centre de convencions de PortAventura amb l'assistència d'unes 500 persones.Enguany, el premi Costa Daurada 2014, que reconeix persones o organitzacions que duen a terme activitats per a la promoció, imatge i millora de les infraestructures i serveis del sector turístic de la Costa Daurada i del turisme en general, s'ha lliurat al Restaurant Hostal Cal Feliuet de Belltall. Cal Feliuet és un negoci familiar regentat per la família Miró des de l'any 1889.

Amb el Premi Costa Daurada s'ha volgut reconèixer la tasca d'aquest Hostal al llarg de pràcticament cinc generacions al servei dels clients. Ricard Miró, propietari de l'Hostal Restaurant Cal Feliuet, ha rebut el premi de mans del president de la Diputació, Josep Poblet, del conseller d'Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Andreu Mas-Colell, i del director del Patronat de Turisme de la Diputació, Octavi Bono.

El Patronat Municipal de Turisme d'Amposta, premi Jordi Cartanyà 2014

El premi Jordi Cartanyà 2014, que distingeix material de promoció turística editat durant aquest any, ha estat atorgat al Patronat Municipal de Turisme d'Amposta, pel vídeo de promoció 'La ciutat del riu'. L'audiovisual premiat presenta tot allò que el turista pot trobar al municipi d'Amposta i al seu voltant, mostra de forma dinàmica els atractius i activitats que es poden dur a terme en aquest entorn natural i, a més, promou Amposta com a destinació de turisme esportiu.

Aquesta localitat ebrenca va obtenir el segell de DTE -Destinació de Turisme Esportiu- l'any 2012, certificant-se en la modalitat de pol d'excel·lència de Rem en aigües tranquil·les. Les instal·lacions del Centre de Tecnificació de Rem i el Club Nàutic garanteixen unes condicions òptimes per als entrenaments de rem en sec i en aigua. A més, Amposta és la seu d'entrenament de nombroses equips internacionals de rem.

El Patronat de Turisme d'Amposta ha obtingut el premi Jordi Cartanyà 2014 en la categoria litoral, dotat amb 3.000 euros. L'alcalde d'Amposta, Manel Ferré, ha recollit el guardó de mans de Josep Poblet. En aquesta edició, el premi Jordi Cartanyà en la categoria d'interior ha quedat desert.

Poblet lloa l'esforç, la il·lusió i la capacitat de treball del sector en "un any de més dificultats"

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha felicitat els guardonats tot reconeixent el valor de la tasca que realitzen en benefici del turisme. En aquest sentit, Poblet ha destacat la innovació, especialització i competitivitat demostrada per l'Ajuntament d'Amposta, i ha agraït a Cal Feliuet "el compromís que des de fa tants anys manté amb l'hostaleria", destacant que, a través de l'homenatge a aquest negoci, la Diputació vol reconèixer tots els esforços que al llarg dels anys moltes persones duen a terme a favor del turisme, i que acaben determinant i configurant la fortalesa del conjunt del sector.

"Feina anònima, compromís, sentit de la responsabilitat, cura pels detalls: petites coses que fan gran el nostre sector", ha manifestat el president de la Diputació de Tarragona, el qual també s'ha referit al 2014 com "un any de més dificultats", que el sector turístic ha afrontat amb esforç, il·lusió i capacitat de treball.

18.300.000 pernoctacions de gener a novembre, un 5% menys que al 2013

La XXV Nit del Turisme de la Diputació de Tarragona ha servit per fer balanç de la temporada turística i posar en comú els projectes i il·lusions per l'any 2015. En aquest sentit, el director del Patronat de Turisme de la Diputació, Octavi Bono, ha manifestat que el 2014 ha estat un any "satisfactori i difícil alhora", destacant que de gener a novembre el sector ha generat 18.310.000 de pernoctacions, fet que suposa un descens del 5%. Descens que ha afectat més a la Costa Daurada que a les Terres de l'Ebre, on el pes del mercat català i de l'espanyol és molt més elevat i enguany s'ha recuperat lleugerament.

La destinació ha rebut enguany 4,7 milions de visitants, que han fet una estada mitja de 3,9 dies, disminuint una dècima, a causa de la davallada del mercat rus. Aquest mercat ha reculat de manera important a causa de la forta devaluació del ruble (que durant els últims mesos ha arribat a un 30%) i de la inestabilitat política de la zona. El mercat holandès també ha tingut una tendència a la baixa. No obstant això, i tal com ha posat de manifest Octavi Bono, "la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre segueixen manifestant un elevadíssim dinamisme". En aquest sentit cal destacar que els mercats francès, britànic, belga i irlandès han tingut un bon comportament; d'altra banda, s'ha detectat una certa recuperació dels mercats català i espanyol.

Grans expectatives de futur

Finalment, el director del Patronat de Turisme de la Diputació ha repassat els fets més rellevants que ha experimentat el sector turístic durant aquest any 2014, un any en què, tal com ha destacat, s'ha aprovat la modificació de la llei 02/89, condició necessària per donar llum verda al desplegament de les inversions del projecte BCN World, o en què s'ha gestionat de forma conjunta una part significativa de l'impost de les estades turístiques dels municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca, amb la participació de la Federació de Turisme i del propi Patronat.

El desplegament d'accions conjuntes de difusió per Alcanar, Sant Carles, l'Ampolla i l'Ametlla, les millores als cellers cooperatius de Gandesa i Pinell de Brai, o la certificació de les Muntanyes de Prades com a destinació de turisme familiar, són alguns dels aspectes més significatius d'aquest any 2014, als quals cal sumar altres accions rellevants com l'impuls a l'enoturisme per part de la Direcció General, o la restauració de la pedrera romana del Mèdol i les millores al circ de Tarragona, entre altres.

Bono també ha remarcat el creixement del segment golf a la zona, l'anunci del projecte Ferrari Land, o l'acord de col·laboració de PortAventura amb Cirque du Soleil, "fites que situen la nostra destinació en una dimensió encara més internacional". En definitiva, Bono ha assenyalat que aquest any 2014 "les dificultats per assolir els nivells d'activitat desitjats han anat acompanyats d'un elevat dinamisme que ens permet afrontar amb tranquil·litat els reptes del futur".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés