Actualizado 20/02/2015 09:17

Una empresa de Terrassa il·lumina l'Assemblea Nacional del Vietnam i el World Trade Center de Qatar

Agencia Catalana de Noticias
ACN

LAMP exporta un 70% de la seva activitat i compta amb oficines arreu del món

Terrassa (ACN).-

L'empresa LAMP de Terrassa ha estat l'encarregada d'il·luminar l'Assemblea Nacional del Vietnam i el World Trade Center de Qatar. Es tracta d'una mostra de l'activitat internacional d'aquesta empresa nascuda ara fa 42 anys al Vallès Occidental i que s'encarrega de dissenyar, desenvolupar i fabricar sistemes d'il·luminació de tot tipus. El seu director general, Ignasi Cusidó, explica a l'ACN que l'aposta per la internacionalització no és conseqüència de la crisi sinó que el 1997 ja van decidir obrir una filial a Sud-Amèrica, zona molt important en el negoci. Actualment, LAMP exporta un 70% de la seva activitat i això els ha permès contrarestar la forta crisi al mercat espanyol, on la quota és del 30%.En el cas del Vietnam, l'empresa ha fabricat les seves luminàries a Terrassa i des d'allà han viatjat fins al Vietnam, on han il·luminat tres quilòmetres de passadissos i zones comunes de l'interior de l'Assemblea Nacional, amb més de 2.000 sistemes de tecnologia LED. Es tracta de la segona obra d'envergadura que l'empresa fa en aquest país, ja que anteriorment ja havien dissenyat la il·luminació d'un centre comercial a Hanoi. En el cas de Qatar, l'actuació ha consistit en la il·luminació a través de 10.000 luminàries del World Trade Center, que ocuparà la companyia Qatar Petroleum.

La internacionalització s'ha convertit en la clau de l'èxit d'aquesta empresa ja que mentre el 2008 el seu mercat es repartia entre el 75% a l'Estat espanyol i el 25% restant a l'estranger, actualment aquests percentatges s'han invertit i l'exportació suposa el 70% i el mercat interior el 30%. Cusidó vol deixar clar però que no van apostar per la internacionalització per la crisi econòmica sinó que aquesta és una estratègia que van encetar molt abans.

De fet, el 1197 van obrir la seva primera filial a Sud-Amèrica. "No caiem en la trampa que la crisi ens ha portat a la internacionalització sinó que ja feia molts anys que ho fèiem, tot i que és cert que en els últims set anys hem pitjat l'accelerador", ha declarat. Actualment, LAMP compta amb filials a França i Xina per cobrir el mercat europeu i asiàtic i a Mèxic, Xile i Colòmbia. Té també oficines comercials a Londres, Vilnius, Dubai, Bangkok, Pequín i Kuala Lumpur.

Estar a prop dels clients creu que és un altre dels factors determinants per tenir èxit més enllà de les fronteres catalanes o espanyoles. Cusidó explica que la internacionalització "s'aconsegueix amb temps i paciència" i ha rebutjat la forma de fer d'algunes empreses que creuen que en un any podran aconseguir entrar en mercats estrangers perquè la crisi ho demana. Per a ell, la bona estratègia és començar des del principi, explicant qui ets, quina és la teva història i que pots oferir cada vegada que trepitges un nou país. A més, creu que la consciència per la internacionalització ha d'imperar en tota la companyia i destaca com a la planta de producció de Terrassa, els treballadors saben si la luminària que estan fent anirà a la Xina o a Barcelona.

Això els ha portat a que durant el 2014 hagin venut a més de 80 països, principalment a Sud-Amèrica. Pel que fa al mercat interior, Cusidó creu que el 2014 ha estat "un punt d'inflexió" ja que les vendes no només han deixat de baixar sinó que han començat a notar un cert creixement, "principalment a la zona de Catalunya".

D'altra banda, destaca que el fet de fer els projectes a mida dels clients també és un atractiu propi de LAMP. El director general explica que els seus principals competidors són grans companyies de França i Itàlia i, tenint en compte que en dimensió no poden lluitar, LAMP ha buscat el seu espai a través de la personalització, també a petits clients "on la gran indústria no s'hi posa".

De cara al futur, LAMP ha aconseguit l'adjudicació d'una nova línia de metro a Santiago de Xile que s'han encarregat de personalitzar al 100%. Està previst que la companyia terrassenca comenci a distribuir aquesta actuació a finals d'aquest any.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés