Actualitzat 01/08/2016 16:18 CET

Veïns de l'aeroport de Sabadell demanen recuperar la comissió de seguiment

Un avión despegando del aeropuerto de Sabadell
FAVSQ

Aena i el Govern català es traslladen la potestat de convocar-la

SABADELL (BARCELONA), 1 ago. (EUROPA PRESS) -

La Federació d'Associacions de Veïns de Sant Quirze (FAVSQ) ha demanat recuperar la comissió de seguiment de l'Aeroport de Sabadell, integrada pels ajuntaments del voltant de la infraestructura, els veïns, Aena --l'operador de l'Aeroport-- i la Generalitat, que es va cancel·lar "de facto" el 2009 per part de la Generalitat.

Així es va informar el president de la FAVSQ, Jordi Molins, fa poques setmanes mitjançant una carta després de presentar una queixa al Síndic de Greuges i ha apuntat a Europa Press que es va fer "sense avisar" cap de les parts implicades.

Molins ha justificat la reaparició d'aquesta comissió per la crescuda de l'activitat especialment els dos últims anys i per tant "les molèsties i els riscos", les dades d'Aena, que indiquen que el 2014 hi va haver 27.069 operacions, un 2,4% menys que l'any anterior, el 2015 va repuntar amb 29.897, augmentant un 10,4%, i en el primer semestre del 2016 se n'han produït 16.996.

Fonts de l'Aeroport de Sabadell han afirmat a Europa Press que tenen la verificació de l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (Aesa), que acredita la seguretat operacional i han subratllat que es tracta d'una garantia per a la infraestructura aeroportuària.

GOVERN CATALÀ I AENA ES PASSEN LA RESPONSABILITAT

Des d'Aena han mostrat "predisposició" a participar en la comissió de seguiment i han recordat que ja existeix una relació fluida amb els veïns, tot i que han dit que és potestat de la Generalitat convocar-la, fonts de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat han informat a Europa Press que la competència és del titular de l'Aeroport i han expressat la seva acceptació a participar si es recuperés.

Molins ha lamentat que la situació està encallada: "Fins que no es produeixi un nou accident i llavors lamentablement es tornarà al mateix", ha assenyalat referint-se als accidents que es van produir el setembre i octubre del 2005, que van provocar la creació d'aquesta comissió, i ha assegurat que si l'Executiu català no la requereix, no es farà mai.

CARACTERÍSTIQUES DELS VOLS

El portaveu veïnal ha manifestat que gràcies a un queixa al Defensor del Poble s'ha aconseguit que des d'aquest dilluns entri en vigor un reglament (UE 800-2013) perquè els avions no excedeixin d'un pes determinat abans d'enlairar-se mitjançant comprovacions prèvies, així es pot conèixer informació com el nombre de persones que viatgen, la càrrega i litres de gasolina, entre d'altres especificacions, ha detallat.

En aquest sentit, ha criticat que l'Aeroport de Sabadell rep jets que "van carregats de querosè i això suposa una gran amenaça si es produís un accident", a diferència d'una avioneta que s'aixafa, ha afegit. Des d'Aena han reiterat que hi ha una verificació Aesa que garanteix la seguretat de les operacions.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés