Publicat 18/3/2019 12:58:27 +01:00CET

Valls proposa estudiar el transport públic gratut i obrir l'Aeroport de Barcelona les 24 hores

Valls proposa estudiar el transport públic gratut i obrir l'Aeroport les
CANDIDATURA DE MANUEL VALLS

Defensa mantenir l'actual servei de l'aigua perqu veu bona relació qualitat-preu

BARCELONA, 18 mar� (EUROPA PRESS) -

El candidat a l'alcaldia de Barcelona Manuel Valls ha proposat aquest dilluns estudiar que el transport públic sigui gratut, "com ho és l'escola o la policia", ats que en altres ciutats es planteja i serveix per millorar la connectivitat, encara que és conscient que seria una irresponsabilitat anunciar la gratutat de tot.

També defensa obrir l'Aeroport de Barcelona les 24 hores: "Seríem l'únic 'hub' del sud d'Europa que facilitaria aquest trnsit, amb capacitat de connexió amb Europa, Amrica i frica", ha dit en un debat del Collegi d'Enginyers de Camins de Barcelona, i ha afegit que seria necessari vigilar el soroll.

Creu que el transport ha de ser 100% gratut en dies de contaminació, la qual cosa considera un problema de salut pública, i veu necessari estudiar les restriccions per al cotxe, "encara que són mesures que molesten la gent".

S'ha mostrat contrari als peatges en dies de contaminació perqu en la seva opinió afecten les persones més febles, que viuen lluny "per no poder afrontar els preus del lloguer de Barcelona".

Valls no prioritza el tramvia per la Diagonal, sinó l'autobús urb i metropolit, millorar el Metro, la mobilitat sostenible, l'estació de Sants, i que la connexió entre el centre de la ciutat i l'Aeroport de Barcelona duri 26 minuts com a mxim.

Vol millorar les infraestructures de mobilitat i, especialment, Rodalies, que assegura que necessiten un gran pacte entre Barcelona, l'AMB, l'Estat i la Generalitat per assolir les inversions necessries.

REA METROPOLITANA I CONSTITUCIÓ

També aspira al fet que Barcelona lideri projectes metropolitans i al fet que, en una possible reforma de la Constitució, la Barcelona metropolitana s'incorpori en la Carta Magna com un "element de fora d'Espanya" per enfortir pactes entre la ciutat i l'Estat.

Preguntat sobre la remunicipalització de serveis, ha respost que són necessries les collaboracions eficaces entre all que és públic i el que és privat, i, sobre l'aigua, ha defensat millorar serveis públics en comptes de veure defectes en els privats.

"Abans d'anar a criticar un servei privat que tots consideren com un bon servei i per delegació pública des de fa anys, mirem el que en el servei públic actual funciona o no", ha dit.

I ha insistit: "Si el servei de l'aigua a Barcelona és de qualitat i la relació qualitat-preu és acceptada i convé als barcelonins, em sembla que no hem de canviar".

Sobre les superilles, veu bé repensar la ciutat per demana analitzar-ne la implantació i mirar-la amb la perspectiva de la ciutat en el seu conjunt; i sobre les Glries, no veu que s'estiguin dissenyant com l'eix de Barcelona, i defensa prioritzar l'ordre i la seguretat en espais com el 'mercat de la misria'.