Publicat 06/08/2015 13:49

Usuaris de transport públic celebren el desbloqueig de la connexió del tramvia i demanen efectuar-la

Asseguren que l'Ajuntament ha de decidir el traçat i que el Govern només ha de donar el vistiplau

BARCELONA, 6 ago. (EUROPA PRESS) -

La Plataforma per la Qualitat de l'Aire i la Diagonal per Tothom han celebrada aquest dijous que el president de la Generalitat, Artur Mas, i l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, es comprometessin a treballar conjuntament per estudiar la unió del tramvia, i han exigit que es faci efectiva.

En roda de premsa al costat del president de la Confederació d'Associacions de Veïns de Catalunya (Confavc), Jordi Giró; el vocal de medi ambient de la confederació, Alfons López, i la presidenta de la Favb, Ana Menéndez, el president de Promoció del Transport Públic (PTP), Ricard Riol, ha assegurat que "mai abans" s'havia estat tan a prop de portar-la a terme.

Després de preguntar-li pel fet que Mas assegurés que havia tractat amb Colau la unió del tramvia, però que no havien concretat que havia de fer-ho per l'avinguda Diagonal, Riol ha assegurat que és l'Ajuntament qui ha de decidir el traçat i que la Generalitat només ha de donar la seva aprovació.

Ha assegurat que el principi d'acord entre Mas i Colau és "molt necessari i històric per desencallar la vergonya que representa l'únic tramvia 'interruptus' d'Europa", i ha defensat que ha d'unir-se per la Diagonal perquè és l'alternativa més curta, més econòmica, amb més demanda de passatgers i amb menys afectació al sistema semafòric, segons ell.

DOBLARIA USUARIS

Riol ha assenyalat que 80.000 persones utilitzen el tramvia --55.000 el Trambaix i 25.000 el Trambesòs--, i ha assegurat que els estudis apunten que, si s'unissin, es doblaria el nombre de passatgers, ja que crearia un efecte xarxa en tota l'àrea metropolitana, representant un canvi de paradigma en la mobilitat de l'entorn.

Consideren que l'única barrera per unir-ho és la ideològica --mentre que han assenyalat que en la L9 el problema són els recursos--, ja que han insistit que no provocaria cap col·lapse i doblaria els passatgers a l'unir un tram de 3,8 quilòmetres que tindria un cost semblant al d'una parada de la L9, segons ells.

Asseguren que unir-ho per l'avinguda no perjudicaria ni el trànsit ni els comerciants --Riol ha dit que és millor "tenir a moltes persones que una cua de cotxes intentant aparcar"-- i que l'obres serien menors i poc intrusives.

INFRAESTRUCTURA PÚBLICA

Han defensat que ha de tractar-se d'una infraestructura amb finançament públic --demanen aprofitar que l'Ajuntament està sanejat econòmicament--, per evitar que sigui "una ratera administrativa d'empreses privades que cobren el doble".

Riol ha criticat que els que utilitzen la consulta de la Diagonal com a argument per no unir el tramvia per l'avinguda cometen un "frau democràtic", ja que ha recordat que va versar sobre una reforma urbanística i no sobre el model de transport públic.

"No es pot segrestar la democràcia d'aquesta manera, reinterpretant els resultats", ha asseverat, i ha assegurat que l'anterior alcalde de la ciutat, Xavier Trias, primer ha defensat la unió i després l'ha descartada, cosa que assegura que es deu a tactisme polític.

Defensen que també s'ha produït un "frau ambiental" en bloquejar durant anys la unió del tramvia, ja que s'hauria d'haver fet per combatre els nivells de contaminació, cosa que han demanat prioritzar per sobre de debats estètics i qüestions menors.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés