Actualitzat 16/04/2013 18:01

Usar gas natural liquat com a combustible al Port reduiria un 12% la contaminació

Terminal Best De Tercat En El Puerto De Barcelona
TERCAT

BARCELONA 16 abr. (EUROPA PRESS) -

La utilització de gas natural liquat com a combustible dels vaixells que atraquen al Port de Barcelona i en els camions que circulen per l'interior del recinte permetria reduir un 12% les aportacions de contaminants que aquesta infraestructura genera, ha informat aquest dimarts la Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat en un comunicat.

Les dades són fruit del Pla Apice de mitigació d'emissions marítimes i portuàries per a la millora de la qualitat de l'aire, finançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional Mediterrani, en què també han participat el Centre Mediterrani Eucc i el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) al costat de les ciutats de Marsella, Gènova, Venècia i Tessalònica.

El descens del 12% en els contaminants es produiria sobre els òxids de nitrogen (NOx) i les partícules inferiors a les deu micres (PM10), els dos contaminants que més preocupen i que els límits dels quals estan fixats per la Unió Europea (UE) són incomplerts reiteradament per diverses ciutats europees.

En el cas del Port de Barcelona, els experts calculen que la seva activitat suposa el 23% de la contaminació de l'àrea metropolitana de Barcelona per PM10 i un 16% de les NOx, per la qual cosa la direcció general de Qualitat Ambiental de la Conselleria manté reunions amb Sedigas, Gas Natural Fenosa, Ros Roca i Grup Ham per analitzar les possibilitats d'estendre el gas natural liquat com a combustible.

L'ús d'aquest combustible, tot i això, precisaria de la implementació d'una infraestructura logística per al subministrament i un desenvolupament de la normativa per a embarcacions propulsades d'aquesta manera, una oportunitat que està previst que abordi el Senat durant la segona quinzena d'abril.

El Pla Apice també preveu altres mesures a favor de la reducció d'emissions en els ports, com el subministrament elèctric als vaixells atracats, moviments de la flota interna, obres i maquinària de manipulació de mercaderies, entre d'altres.