Publicat 16/01/2018 13:53

Unim els tramvies creu que connectar el Tram a Barcelona augmentarà l'activitat econòmica

La plataforma Unim els tramvies a favor de la connexió de les xarxes d'Tram
EUROPA PRESS

BARCELONA, 16 gen. (EUROPA PRESS) -

Integrants de la plataforma Unim els tramvies han demanat aquest dimarts als grups municipals de Barcelona el seu consens a favor de la unió de les dues xarxes de tramvia de la ciutat per l'avinguda Diagonal, que segons el president del comitè d'empresa del Trambesòs i membre de la UGT, Ángel Casermeiro, augmentaria l'activitat econòmica i generaria llocs de treball.

En roda de premsa al costat de membres de diverses entitats que integren Unim els tramvies, el president de Promoció del Transpot Públic (PTP), Ricard Riol, ha recordat que la plataforma porta 17 anys "apostant per la construcció del tram de 3,8 quilòmetres de l'avinguda Diagonal que uniria el Trambaix i el Trambesòs", i que es tracta d'un debat metropolità i no només de la ciutadania que viu o treballa en la Diagonal.

El membre de la Federació d'Associacions de Veïns del Baix Llobregat Julián Carrasco ha destacat que la negativa a la connexió és un "bloqueig polític" i ha defensat que la posició de la seva federació és buscar la millora de la mobilitat a través del tramvia, que segons Carrasco és el servei més assequible que existeix.

El vicepresident de la Taula de Mobilitat de Badalona Enrique Lara ha reclamat la unió de les dues xarxes per millorar la connexió entre municipis i ha criticat que "sense una línia que travessi Barcelona, el tramvia no té sentit".

La membre de la Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona (Favb) Susanna Pascual ha reivindicat que Barcelona "ha de donar una resposta, buscar el consens entre grups polítics i fomentar la cohesió veïnal" a través de la unió de les dues línies de tramvia, i ha puntualitzat que aquest, a part de ser el transport més sostenible i respectuós amb el medi ambient, és el millor valorat per la ciutadania, ha dit.

El responsable de medi ambient de CCOO José Manuel Jurado ha considerat que el tramvia, a més de ser una de les obres de més rendiment social, econòmic i ambiental, és una "aposta de ciutat" que aconseguiria una ampliació de xarxa de transport que, alhora, milloraria la qualitat i reduiria la quantitat d'autobusos que circulen per la Diagonal.

Casermeiro ha matisat que en cap cas perjudica la xarxa d'autobusos, sinó que el tramvia serveix per complementar-la i reforçar-la, i Riol (PTP) ha recriminat als partits municipals la falta de voluntat política per reforçar un servei públic que utilitzen 100.000 persones diàriament.

MANIFESTACIÓ

Amb motiu d'aquesta petició de la plataforma, s'ha convocat per a aquest dissabte 20 de gener una manifestació que tindrà dos punts d'inici que coincideixen amb els finals de línia a la plaça Francesc Macià i la de Glòries de Barcelona.

El recorregut seran els 3,8 quilòmetres en línia recta que preveu el projecte d'unió del tramvia a Barcelona aprovat el 2001 per l'Autoritat de Transport Metropolità (ATM), i consistirà en dues marxes que finalitzaran a la plaça Jacint Verdaguer.

La marxa, que no perjudicarà els carrils bus, pretén inaugurar simbòlicament les parades previstes en el projecte del tramvia per la Diagonal.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés