Lorena Sopna - Europa Press
La pluja a l'inici del recorregut no impedeix que Melcior, Gaspar i Baltasar saludin als nens i recullin les seves cartes
BARCELONA, 5 gen. (EUROPA PRESS) -
Unes 600.000 persones --segons xifres de la Gurdia Urbana-- han donat la benvinguda als Reis Mags a la cavalcada que ha acollit Barcelona aquest divendres a la tarda després de l'arribada de Ses Majestats a la ciutat a bord del pailebote Santa Eullia.
La pluja ha fet acte de presncia a l'inici de la rúa, que ha arrencat a les 18 hores a l'avinguda del Marqus de l'Argentera, i s'ha pogut veure un mar de paraigües als laterals del recorregut.
Finalment ha parat de ploure i aquests mateixos paraigües s'han convertit en la millor eina per recollir caramels.
COLLBONI ELS DEMANA PAU
A la seva arribada a la capital catalana, Melcior, Gaspar i Baltasar han estat rebuts per l'alcalde, Jaume Colloboni, que els ha demanat pau i "protegir als nens, que són els més vulnerables" davant les guerres tant a Europa com a Orient Mitj.
El Rei Melcior, que ha parlat en nom de Gaspar, Baltasar i tot el seu squit d'ajudants, ha volgut transmetre, un any més, el "missatge de pau, fraternitat i solidaritat" de Ses Majestats, davant els centenars de nens barcelonins que s'han aproximat per saludar-los.
NOVES CARROSSES
Des de les carrosses, els Reis Mags han repartit caramels entre els nens al llarg de tota la cavalcada i els seus patges han ats les preguntes i peticions dels assistents; els ressagats també han pogut lliurar la seva carta en una bústia ambulant transportada pels carters.
Gaspar i Baltasar han estrenat noves carrosses, dissenyades per l'escengraf, iluminador i músic Marc Salicrú i per José Menchero en collaboració amb l'artista senegals Michel Doudou, respectivament.
CINC TONES DE CARAMELS
La cavalcada ha mobilitzat 1.207 persones entre ballarins, actors i voluntaris i ha comptat amb noves músiques d'Alejandro Vivier, Esteban Tamashiro i del Conservatori del Liceu, vestits dissenyats per Raquel Bonillo, i coreografies inclusives i llengua de signes.
La rúa ha recorregut el passeig de Colom, ha seguit per l'avinguda del Parallel, la ronda de Sant Pau i el carrer d'Urgell, per després continuar pel carrer Sepúlveda fins a arribar a l'avinguda de la Reina Maria Cristina, i ha finalitzat sobre les 21 hores a la Font Mgica de Montjuc.
Alguns dels assistents a la cavalcada de Barcelona han comentat que el Rei Melcior tenia una certa semblana al Mag Lari i que Gaspar recordava a la tinent d'alcalde Laia Bonet.