Publicat 05/01/2024 21:40

Unes 600.000 persones donen la benvinguda als Reis Mags a la cavalcada de Barcelona

L'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni (d), lliura la clau de la ciutat als Reis Mags a la seva arribada al Portal de la Pau, a 5 de gener de 2024, a Barcelona, Catalunya (Espanya). Els Reis Mags han arribat a la ciutat de Barcelona per mar, a bord de
Lorena Sopna - Europa Press

   La pluja a l'inici del recorregut no impedeix que Melcior, Gaspar i Baltasar saludin als nens i recullin les seves cartes

   BARCELONA, 5 gen. (EUROPA PRESS) -

   Unes 600.000 persones --segons xifres de la Gurdia Urbana-- han donat la benvinguda als Reis Mags a la cavalcada que ha acollit Barcelona aquest divendres a la tarda després de l'arribada de Ses Majestats a la ciutat a bord del pailebote Santa Eullia.

   La pluja ha fet acte de presncia a l'inici de la rúa, que ha arrencat a les 18 hores a l'avinguda del Marqus de l'Argentera, i s'ha pogut veure un mar de paraigües als laterals del recorregut.

   Finalment ha parat de ploure i aquests mateixos paraigües s'han convertit en la millor eina per recollir caramels.

COLLBONI ELS DEMANA PAU

   A la seva arribada a la capital catalana, Melcior, Gaspar i Baltasar han estat rebuts per l'alcalde, Jaume Colloboni, que els ha demanat pau i "protegir als nens, que són els més vulnerables" davant les guerres tant a Europa com a Orient Mitj.

   El Rei Melcior, que ha parlat en nom de Gaspar, Baltasar i tot el seu squit d'ajudants, ha volgut transmetre, un any més, el "missatge de pau, fraternitat i solidaritat" de Ses Majestats, davant els centenars de nens barcelonins que s'han aproximat per saludar-los.

NOVES CARROSSES

   Des de les carrosses, els Reis Mags han repartit caramels entre els nens al llarg de tota la cavalcada i els seus patges han ats les preguntes i peticions dels assistents; els ressagats també han pogut lliurar la seva carta en una bústia ambulant transportada pels carters.

   Gaspar i Baltasar han estrenat noves carrosses, dissenyades per l'escengraf, iluminador i músic Marc Salicrú i per José Menchero en collaboració amb l'artista senegals Michel Doudou, respectivament.

CINC TONES DE CARAMELS

   La cavalcada ha mobilitzat 1.207 persones entre ballarins, actors i voluntaris i ha comptat amb noves músiques d'Alejandro Vivier, Esteban Tamashiro i del Conservatori del Liceu, vestits dissenyats per Raquel Bonillo, i coreografies inclusives i llengua de signes.

   La rúa ha recorregut el passeig de Colom, ha seguit per l'avinguda del Parallel, la ronda de Sant Pau i el carrer d'Urgell, per després continuar pel carrer Sepúlveda fins a arribar a l'avinguda de la Reina Maria Cristina, i ha finalitzat sobre les 21 hores a la Font Mgica de Montjuc.

   Alguns dels assistents a la cavalcada de Barcelona han comentat que el Rei Melcior tenia una certa semblana al Mag Lari i que Gaspar recordava a la tinent d'alcalde Laia Bonet.

Contingut patrocinat