Publicat 06/11/2021 10:29

El túnel de les Glries de Barcelona s'obrir al trnsit aquest dissabte en sentit Bess

Interior del túnel de Glries, a 3 de novembre de 2021, a Barcelona, Catalunya (Espanya). Després de sis anys de perforació, aquest 6 de novembre es produir l'obertura oficial d'aquest túnel que creuar la plaa de les Glries de Barcelona en sentit Be
David Zorrakino - Europa Press

Tindr tres carrils, un reservat per a autobusos urbans i interurbans

BARCELONA, 6 nov. (EUROPA PRESS) -

El nou túnel que atravessa la plaa de les Glries de Barcelona en sentit Bess s'obrir al trnsit aquest dissabte a partir de les sis de la matinada després que la Gurdia Urbana hagi fet aquest divendres a la nit la desviació del trnsit per a la implantació de la nova configuració del vial.

Després d'haver provat tots els sistemes i que "les proves hagin sortit bé", segons va anunciar aquest dimecres el gerent de Mobilitat i Infraestructures de l'Ajuntament de Barcelona, Manuel Valdés, els vehicles podran estrenar la nova infraestructura després d'anys d'obres, que van comenar al 2014 amb la deconstrucció de l'antic anell vial.

El túnel té una longitud total de 957 metres --1.157 metres si s'inclouen les rampes d'accés-- i, ara com ara, per aquesta via circulen 78.000 vehicles en tots dos sentits (43.000 d'entrada a la ciutat i 35.000 en sentit sortida).

No tindr sortides intermdies i comptar amb un radar de tram que fixa el trnsit en 50 quilmetres per hora la velocitat a tot el recorregut, tt i que s'activar quan s'estreni el túnel en sentit Llobregat, previst per a principis del 2022.

Amb la creació d'aquest túnel es podr "deixar lliure" la plaa de les Glries amb la intenció que, quan finalitzin el conjunt de les obres, només puguin circular en superfície per la plaa busos i bicicletes, segons va detallar el director de Serveis de Mobilitat del consistori, Adri Gomila.

MOBILITAT ALS VOLTANTS

L'accés al túnel en sentit Bess ser des de la Gran Via de les Corts Catalanes a l'alada del carrer Padilla, i donar servei a tots els vehicles que vagin en sentit Badalona/Mataró (C-31) i als que vulguin anar al carrer Bilbao.

Els vehicles que accedien a la C-31 des del carrer Llacuna ja no ho podran fer des d'aquest punt i hauran d'anar a la part central de la Gran Via des de la incorporació del carrer de la Selva de Mar, passant pel carrer el Perú.

En relació amb el trnsit local, la mobilitat s'articular a través dels carrers del voltant del parc de les Glries: carrer Castillejos (sentit mar), Bolívia (sentit Bess), Badajoz/Independncia (en sentit muntanya) i Aragó (en sentit Llobregat).

En parallel, es continua treballant al túnel en sentit Llobregat, on s'estan fent diferents treballs a l'interior de la infraestructura com el cablejat de la senyalització, la installació de cmeres i el muntatge de canonades de les boques d'incendi, entre d'altres.

El cost de l'obra es manté en el marc econmic que va aprovar la Comissió de Govern al 2019, fixat en 192,3 milions d'euros, pendent de les valoracions econmiques finals dels lots amb obra en curs, així com dels treballs addicionals.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés