Publicat 06/11/2021 10:29CET

El túnel de les Glòries de Barcelona s'obrirà al trànsit aquest dissabte en sentit Besòs

Interior del túnel de Glòries, a 3 de novembre de 2021, a Barcelona, Catalunya (Espanya). Després de sis anys de perforació, aquest 6 de novembre es produirà l'obertura oficial d'aquest túnel que creuarà la plaça de les Glòries de Barcelona en sentit Besò
David Zorrakino - Europa Press

Tindrà tres carrils, un reservat per a autobusos urbans i interurbans

BARCELONA, 6 nov. (EUROPA PRESS) -

El nou túnel que atravessa la plaça de les Glòries de Barcelona en sentit Besòs s'obrirà al trànsit aquest dissabte a partir de les sis de la matinada després que la Guàrdia Urbana hagi fet aquest divendres a la nit la desviació del trànsit per a la implantació de la nova configuració del vial.

Després d'haver provat tots els sistemes i que "les proves hagin sortit bé", segons va anunciar aquest dimecres el gerent de Mobilitat i Infraestructures de l'Ajuntament de Barcelona, Manuel Valdés, els vehicles podran estrenar la nova infraestructura després d'anys d'obres, que van començar al 2014 amb la deconstrucció de l'antic anell vial.

El túnel té una longitud total de 957 metres --1.157 metres si s'inclouen les rampes d'accés-- i, ara com ara, per aquesta via circulen 78.000 vehicles en tots dos sentits (43.000 d'entrada a la ciutat i 35.000 en sentit sortida).

No tindrà sortides intermèdies i comptarà amb un radar de tram que fixa el trànsit en 50 quilòmetres per hora la velocitat a tot el recorregut, tt i que s'activarà quan s'estreni el túnel en sentit Llobregat, previst per a principis del 2022.

Amb la creació d'aquest túnel es podrà "deixar lliure" la plaça de les Glòries amb la intenció que, quan finalitzin el conjunt de les obres, només puguin circular en superfície per la plaça busos i bicicletes, segons va detallar el director de Serveis de Mobilitat del consistori, Adrià Gomila.

MOBILITAT ALS VOLTANTS

L'accés al túnel en sentit Besòs serà des de la Gran Via de les Corts Catalanes a l'alçada del carrer Padilla, i donarà servei a tots els vehicles que vagin en sentit Badalona/Mataró (C-31) i als que vulguin anar al carrer Bilbao.

Els vehicles que accedien a la C-31 des del carrer Llacuna ja no ho podran fer des d'aquest punt i hauran d'anar a la part central de la Gran Via des de la incorporació del carrer de la Selva de Mar, passant pel carrer el Perú.

En relació amb el trànsit local, la mobilitat s'articularà a través dels carrers del voltant del parc de les Glòries: carrer Castillejos (sentit mar), Bolívia (sentit Besòs), Badajoz/Independència (en sentit muntanya) i Aragó (en sentit Llobregat).

En paral·lel, es continua treballant al túnel en sentit Llobregat, on s'estan fent diferents treballs a l'interior de la infraestructura com el cablejat de la senyalització, la instal·lació de càmeres i el muntatge de canonades de les boques d'incendi, entre d'altres.

El cost de l'obra es manté en el marc econòmic que va aprovar la Comissió de Govern al 2019, fixat en 192,3 milions d'euros, pendent de les valoracions econòmiques finals dels lots amb obra en curs, així com dels treballs addicionals.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés