Publicat 26/05/2014 18:58

Trànsit posa en marxa tres radars nous per tram a la N-340 i la C-65

Radar por tramo en Amposta
SCT

BARCELONA, 26 maig (EUROPA PRESS) -

El Servei Català de Trànsit (SCT) ha posat en marxa tres radars nous per tram que començaran a multar aquest dimarts a la carretera N-340 entre Amposta i Sant Carles de la Ràpita (Tarragona), un per sentit, i un tercer a la C-65 entre Cassà de la Selva i Llagostera (Girona).

El director de Trànsit, Joan Josep Isern, ha explicat aquest dilluns en declaracions als mitjans que aquests radars utilitzen un sistema de control de velocitat mitjana a través de dos lectors de matrícula al començament i final del tram controlat, que calculen el temps que triga el vehicle a recorrer-lo per determinar si ha superat el límit de velocitat.

Aquests radars, que se sumen als que ja estava funcionant des del mes de desembre del 2009 al Túnel de Vielha (Lleida), "són els primers que es col·loquen a carreteres convencionals", ha destacat Isern.

El director del SCT ha ressaltat que amb aquests radars busquen "la pacificació de les velocitats, aconseguir una política més justa respecte als excessos i reduir la sinistralitat en trams conflictius", a més de sensibilitzar als conductors.

Els dos radars per tram col·locats a la N-340 cobreixen un tram de 4,46 quilòmetres i entre els punts quilomètrics 1.079,220 i 1.074,760, i el radar de la C-65 serà de 5,075 quilòmetres, entre el quilòmetre 17,220 i 12,145, i es limitaran a 100 quilòmetres per hora.

Entre finals del 2014 i principis del 2015, Trànsit preveu posar en marxa sis radars més per tram, que ja estan en licitació: un a la C-58 entre Sabadell i Badia del Vallès en sentit Barcelona (5,5 quilòmetres), en la AP-7 entre Ulldecona i Amposta (Tarragona) en sentit Barcelona (18 quilòmetres), dos en la N-II entre Fornells de la Selva i Quart (Girona), un per sentit (4,9 quilòmetres), i dos a la N-II a Girona (3 quilòmetres).

Isern ha explicat que es decideix on instal·lar aquests radars a partir de les recomanacions dels Mossos d'Esquadra de Trànsit i les dades recollides sobre el nivell de sinistralitat a les carreteres.

ANTECEDENTS

El sistema de radar per tram es va instal·lar per primera vegada a Espanya al Túnel de Vielha el desembre del 2009, amb un límit de 80 quilòmetres per hora, i es va començar a multar el juliol del 2010.

De d'aleshores i fins el 18 de maig s'han imposat 1.957 sancions fermes per excés de velocitat: 280 el 2010, 524 el 2011, 706 el 2012, 290 el 2013 i 157 d'ençà que va començar aquest any.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés