Publicat 07/05/2019 18:39

TMB comença les anàlisis ambientals de Metro addicionals amb 25 mostres de filtres d'aire

EUROPA PRESS - Archivo

BARCELONA, 7 maig (EUROPA PRESS) -

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ja ha recollit i enviat 25 mostres de filtres d'aire condicionat de trens de les L1, L2, L3, L4 i L5 de Metro, que formen part de les 208 mostres d'aire i matria slida que s'analitzaran per confirmar que les condicions ambientals de la xarxa són segures i que l'amiant no és un risc.

TMB ha recordat en un comunicat aquest dimarts que totes les anlisis de l'empresa sobre les condicions ambientals del suburb han donat resultats negatius, i que aquestes mostres se sumen a les quals ja es prenien.

Segons dades tancades l'1 de maig, 889 persones han passat pel programa de vigilncia de salut del personal que hagi pogut estar exposades a l'amiant, de 1.064 previstes: no s'han detectat més afectats respecte a les anteriors revisions, quan es va informar de 22 casos d'engruixament pleurals, dos de plaques pleurals no calcificades, i una calcificada.

TMB ha remarcat que cap d'aquestes afectacions es considera una patologia greu, i que no s'ha detectat més afectats en les darreres revisions, probablement perqu es van comenar per les persones amb més risc d'exposició.

Una persona no inclosa en aquests 25 continua amb incapacitat temporal en període d'observació per una possible malaltia professional, a l'espera de proves i estudis que detallin el diagnstic definitiu, i altres dos han sortit d'aquest estatus i han rebut l'alta, ha destacat l'empresa.

A més, la passada setmana van comenar les visites mdiques a 329 persones que havien treballat amb metro en els darrers 15 anys en mbits en els quals podrien haver estat exposats a l'amiant i que ja no formen part de la plantilla.

ANLISI DE TRENS

TMB descarta que la pintura bituminosa antisonora de sis trens de la srie 2000 contingui derivats de l'amiant, alguna cosa que s'ha concls mitjanant la documentació dels fabricants, anlisis de mostres de pintura i un estudi de caracterització del revestiment dels 30 cotxes que formen aquests sis trens, que estan assignats a la L3.

L'empresa ha recordat que ha iniciat el procés d'adquisició de 42 trens que substituiran als més antics de la L1 i la L3 --en alguns dels quals sí es va detectar amiant--, per un import estimat de 447 milions d'euros, i que fins ara s'han retirat de la xarxa 6.000 metres quadrats d'elements amb aquest material.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés