Actualitzat 27/05/2014 14:03

Telefónica i RocaSalvatella presenten el primer informe 'Big Data' sobre turisme a Espanya

Kim Faura (Telefónica) y G.Roca (RocaSalvatella)
EUROPA PRESS

BARCELONA, 27 maig (EUROPA PRESS) -

Telefónica R+D i la consultora RocaSalvatella han analitzat al voltant d'un milió de dades mòbils i transaccions bancàries per elaborar el primer informe sobre turisme estranger a Espanya a partir de dades derivades de l'activitat digital, coneguda com a 'Big Data'.

En roda de premsa aquest dimarts, el director general de Telefónica a Catalunya, Kim Faura, ha explicat que per fer aquest informe s'han creuat les dades de Telefónica sobre l'activitat dels mòbils estrangers que van utilitzar la seva infraestructura entre el 7 i el 21 d'octubre, i de BBVA, que ha facilitat els pagaments electrònics amb targetes estrangeres transmesos per la seva xarxa de terminals en el període a Madrid i Barcelona.

Ha assenyalat que es tracta d'una "etapa molt preliminar" del que pot aportar el 'Big Data', però ha remarcat que, a través de dades agregades --per tant, no afecta la privacitat dels usuaris--, es pot aconseguir informació concreta sobre la conducta i preferències dels turistes en funció del seu país d'origen, per exemple.

El director del Centre de Telefónica R+D a Barcelona, Pablo Rodríguez, ha indicat que això "pot ajudar el sector a anticipar-se a les necessitats dels turistes".

El soci fundador i president de RocaSalvatella, Genís Roca, ha subratllat que aquest informe no aporta una informació concloent, sinó que només pretén posar sobre la taula la capacitat d'utilitzar aquesta metodologia per respondre les preguntes i necessitats concretes del sector.

Ha afirmat que amb aquest primer informe les dues companyies han guanyat "avantatge competitiu" i estan preparades per utilitzar aquest tipus de metodologia en altres sectors.

DETALLS

La utilització del 'Big Data' ha permès obtenir informació sobre l'origen dels visitants, sobre els que escullen Madrid o Barcelona o totes dues, sobre la durada de l'estada per països, les zones en les quals prefereixen allotjar-se i la despesa durant tota l'estada.

S'ha reflectit que la despesa mitjana per targeta acumulada que cadascun dels visitants ha realitzat durant la seva estada és de 161,5 euros --una despesa mitjana per targeta diària de 58,5 euros--, i en el cas de la despesa per a l'allotjament és de 300 euros; en aquest cas, els turistes a Barcelona gasten un 20% més que els de Madrid.

A partir de les diferents dades, els autors de l'informe recomanen als gestors hotelers estratègies per augmentar la captació de clients, ubicar negocis en àrees turístiques o elaborar productes més atractius i focalitzats; com a exemple, consideren necessari fer accions molt segmentades de captació a França, Itàlia, Regne Unit, Holanda i Portugal.

Així mateix, posen de manifest el potencial de creixement del turisme procedent de països com Índia, Xina, Rússia i Brasil: Madrid té més potencial amb brasilers i xinesos, mentre que Barcelona el té amb russos.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés