Publicat 24/01/2015 11:22

El Telèfon de l'Esperança rep unes 60 trucades diàries i supera les 21.800

BARCELONA, 24 gen. (EUROPA PRESS) -

Les trucades al Telèfon de l'Esperança han augmentat gairebé un 10% el 2014, passant d'unes 20.000 que va rebre al 2013 al rècord de 21.800 l'any passat --fet que suposa unes 60 trucades diàries--, ha explicat a Europa Press la presidenta de la Fundació Ajuda i Esperança, Maria Rosa Buxarrais.

Un 60% de les trucades procedeix de la província de Barcelona; un 80% les fan dones; un 52% dels usuaris són d'entre 40 i 60 anys --només un 4% les fan menors de 30 anys--, i el 62% de les trucades es fa entre les 12 del migdia i mitjanit.

Per tipologia de trucades, un 45% són casos de problemes psicològics; un 20% per crisis d'ansietat, depressions i soledat; un 13% per relacions paterno-filials, assumptes familiars i crisis de parella, i un 6% per assumptes relacionats amb la crisi, entre d'altres temàtiques.

Ha remarcat que les trucades relacionades amb problemes psicològics han crescut en els últims dos anys, passant d'un 30% del total a un 45%, i ha explicat que han constatat que alguns professionals recomanen als seus pacients que truquin al Telèfon de l'Esperança.

Buxarrais ha explicat que han percebut un augment de les trucades relacionades amb temes econòmics i fiscals i acomiadaments laborals, i que les que estan relacionades amb suïcidi suposen un 1% del total, amb unes 200 trucades.

La durada mitjana de les trucades que reben és d'entre 15 minuts i mitja hora, en un servei que és anònim i en què, ha explicat Buxarrais, els usuaris evidencien "una gran necessitat de parlar".

Les trucades són recollides pels 175 voluntaris que té l'entitat --amb seu a Barcelona--, la majoria d'entre 40 i 60 anys, que mantenen oberta dues línies les 24 hores i que han rebut formació relacionada amb l'atenció telefònica.

La presidenta de la Fundació Ajuda i Esperança ha explicat que l'entitat està fent una campanya a les xarxes socials per poder captar més voluntaris, i ha considerat que si s'augmenta la xifra es podria plantejar obrir una tercera línia d'atenció.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés