Publicat 20/03/2020 13:57CET

El Telèfon de l'Esperança, avariat des del diumenge, llança aquest divendres un nou número

Una orientadora del Telèfon de l'Esperança a Màlaga, en una foto d'arxiu
TELÉFONO DE LA ESPERANZA - Archivo

   200 voluntaris atendran als usuaris a través del 682 900 500, a més del telèfon actual, 93 414 48 48

   BARCELONA, 20 mar� (EUROPA PRESS) -

   El Telèfon de l'Esperança (93 414 48 48) porta avariat des del diumenge passat 15 de març, coincidint amb l'inici del confinament forçat pel coronavirus, però llança aquest divendres a la tarda un nou número gratuït d'atenció als usuaris (el 682 900 500), segons ha pogut saber Europa Press.

   "Durant aquesta última setmana hem pogut rebre molt poques trucades perquè ha caigut la línia; és un problema que arrossegàvem des de feia temps, però que podrem solucionar aquest mateix divendres amb una nova companyia telefònica i una nova línia de telèfon", explica la directora del servei, Esperança Esteve, en declaracions a Europa Press.

   L'organització assegura que té 200 voluntaris preparats per treballar telemàticament i que s'estan plantejant ampliar el servei per poder atendre a totes les persones que tinguin problemes de salut mental i addiccions, o simplement se sentin soles o angoixades durant el confinament.

   "Hem aprofitat aquests dies en què no hem pogut garantir el servei per modernitzar el sistema i assajar modalitats d'atenció per a aquesta situació excepcional", explica Esteve, que ha anunciat que l'entitat està preparant nous protocols d'actuació adaptats a la crisi del coronavirus.

   A més d'ampliar els torns d'atenció telefònica i escolta activa, l'entitat farà en els propers dies una crida per reclutar nous voluntaris, encara que ha subratllat que té tot preparat per "garantir el servei a tots els usuaris durant dos mesos de confinament", explica la directora.

AUGE DEL CORONAVIRUS

   En els últims dies abans de la caiguda de la línia i del decret de confinament, el Telèfon de l'Esperança ja va detectar l'auge del coronavirus com a tema de conversa entre els usuaris, "encara que més com una por o una angoixa futura, que un problema prioritari".

   No obstant això, des de l'entitat preveuen que si el coronavirus era la tercera preocupació més recurrent entre els usuaris fa una setmana --després de la solitud o problemes de salut mental-- en els propers dies serà la principal.

   El Telèfon de l'Esperança, fundat en 1987 i gestionat pels voluntaris de la fundació sense ànim de lucre Ajuda i Esperança, ofereix atenció gratuïta i confidencial, les 24 hores, tots els dies de l'any, a persones que viuen situacions de solitud, incomunicació o patiment, als quals ofereixen una "escolta empàtica i un acompanyament actiu".

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés