200 voluntaris atendran als usuaris a través del 682 900 500, a més del telfon actual, 93 414 48 48
BARCELONA, 20 març (EUROPA PRESS) -
El Telfon de l'Esperana (93 414 48 48) porta avariat des del diumenge passat 15 de mar, coincidint amb l'inici del confinament forat pel coronavirus, per llana aquest divendres a la tarda un nou número gratut d'atenció als usuaris (el 682 900 500), segons ha pogut saber Europa Press.
"Durant aquesta última setmana hem pogut rebre molt poques trucades perqu ha caigut la línia; és un problema que arrossegvem des de feia temps, per que podrem solucionar aquest mateix divendres amb una nova companyia telefnica i una nova línia de telfon", explica la directora del servei, Esperana Esteve, en declaracions a Europa Press.
L'organització assegura que té 200 voluntaris preparats per treballar telemticament i que s'estan plantejant ampliar el servei per poder atendre a totes les persones que tinguin problemes de salut mental i addiccions, o simplement se sentin soles o angoixades durant el confinament.
"Hem aprofitat aquests dies en qu no hem pogut garantir el servei per modernitzar el sistema i assajar modalitats d'atenció per a aquesta situació excepcional", explica Esteve, que ha anunciat que l'entitat est preparant nous protocols d'actuació adaptats a la crisi del coronavirus.
A més d'ampliar els torns d'atenció telefnica i escolta activa, l'entitat far en els propers dies una crida per reclutar nous voluntaris, encara que ha subratllat que té tot preparat per "garantir el servei a tots els usuaris durant dos mesos de confinament", explica la directora.
AUGE DEL CORONAVIRUS
En els últims dies abans de la caiguda de la línia i del decret de confinament, el Telfon de l'Esperana ja va detectar l'auge del coronavirus com a tema de conversa entre els usuaris, "encara que més com una por o una angoixa futura, que un problema prioritari".
No obstant aix, des de l'entitat preveuen que si el coronavirus era la tercera preocupació més recurrent entre els usuaris fa una setmana --després de la solitud o problemes de salut mental-- en els propers dies ser la principal.
El Telfon de l'Esperana, fundat en 1987 i gestionat pels voluntaris de la fundació sense nim de lucre Ajuda i Esperana, ofereix atenció gratuta i confidencial, les 24 hores, tots els dies de l'any, a persones que viuen situacions de solitud, incomunicació o patiment, als quals ofereixen una "escolta emptica i un acompanyament actiu".