Publicat 22/08/2020 11:34

El telèfon 010 de Barcelona amplia línies per l'augment de trucades sobre el coronavirus

Telfon 010 d'informació de l'Ajuntament de Barcelona
@BARCELONA_010

El 010 ha rebut més d'1,7 milions de trucades des de l'inici de la pandmia

BARCELONA, 22 ago. (EUROPA PRESS) -

El telfon municipal de Barcelona 010 ha incrementat les seves línies, de manera que ha passat de poder atendre 150 trucades simultnies a 210, davant l'augment de demanda pel coronavirus, informa l'Ajuntament aquest dissabte en un comunicat.

També ha ampliat la plantilla que atén les trucades a aquest telfon --que conforma el principal canal de comunicació entre la ciutadania i l'Ajuntament-- en 49 nous professionals, fet que, sumat a l'ampliació de les línies, permet atendre un 35% més de trucades al dia.

En aquests moments hi ha 219 professionals operatius, i l'Ajuntament preveu incorporar-hi al setembre 24 més, el qual suposa un augment del 43% de treballadors des de l'inici de la pandmia, 130 dels quals estan teletreballant.

Segons les dades del Consistori, des de l'inici de la pandmia fins al 16 d'agost, el 010 ha rebut 1.723.338 trucades, de les quals 1.256.459 s'han registrat des de l'inici de la fase 1 del desconfinament: són unes xifres que es tradueixen en un increment del 86,4% en relació amb el mateix període de l'any 2019 i que suposen una atenció aproximada de 6.000 a 7.000 trucades els dies laborables.

Aquest creixement ha vingut acompanyat d'un augment del 33% en el temps d'atenció mitj de cada trucada respecte al mateix període de l'any passat, unes converses que ara es basen en requeriments d'informació sobre la Covid-19, en sollicituds de trmits municipals o demandes "més complexes" com les relatives a serveis socials o habitatge i que han fet augmentar en un 50% les hores d'atenció.

LES OAC ADAPTADES

Les oficines d'atenció ciutadana (OAC) s'han reobert progressivament des del 18 de maig i han adaptat el seu espai a les mesures de seguretat i higiene decretades per les autoritats sanitries, amb una reducció de l'aforament i la capacitat d'atenció presencial, garantint la distncia de seguretat entre usuaris i personal.

Des de la seva reobertura, les oficines han ats 88.136 cites, i l'administració local recorda que, per accedir a l'atenció en les oficines, és indispensable demanar cita prvia i que es donar prioritat als trmits urgents que no es puguin gestionar per telfon o internet o quan les persones que necessitin tramitar-los no disposin de mitjans digitals per fer-ho.

Amb l'objectiu de reforar el servei i agilitar la demanda d'atencions, a principis de juliol es van posar en marxa tots els quioscs de trmits, inclosos els de les diferents seus de districte, amb el suport del personal del pla 'Enfeina't', així com el servei 'L'OAC et truca', una atenció telefnica personalitzada.

IMPULS DE LA TRAMITACIÓ ONLINE

L'Ajuntament ha afirmat que durant la crisi sanitria ha volgut "prioritzar l'atenció a través de canals no presencials", per la qual cosa ha impulsat la tramitació online simplificant els mecanismes d'identificació i signatura i habilitant els trmits més demandats i urgents de l'Oficina Virtual de Trmits.

Amb aquesta intervenció, segons xifres municipals, s'ha incrementat el volum de trmits a través de la web en un 7,3% respecte al mateix període de l'any passat, i l'Ajuntament assegura que ja es poden gestionar més de 50 trmits amb l'ús de l'IdCAT mbil, una identificació digital que no requereix validació presencial.

En el cas que la tramitació no estigui disponible de manera telemtica, queda a la disposició del ciutad el Registre Electrnic de l'Ajuntament, on es poden registrar sollicituds, escrits o comunicacions relatives a trmits administratius o presentar documentació les 24 hores del dia.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés