BARCELONA, 5 juny (EUROPA PRESS) -
La Síndica de Greuges de Barcelona ha obert una actuació d'ofici per analitzar com es garanteix el dret a una escola pública, de qualitat i de proximitat a l'alumnat de la ciutat i contribuir a "millorar l'eficcia i l'eficincia" del sistema d'escolarització actual, mitjanant l'anlisi d'aquesta situació des del curs 2015/2016, ha informat aquest divendres en un comunicat.
"Volem conixer els punts febles i les fortaleses del procés d'escolarització actual, focalitzant-nos en dos cursos com a P3 i primer d'ESO, encara que també entrarem a valorar les sollicituds de canvi de centre de les famílies que no estan satisfetes amb l'assignació final", ha explicat la defensora de la ciutadania barcelonina, Maria Assumpció Vil.
En els últims cinc anys, la Síndica ha tramitat gairebé un centenar de queixes relacionades amb l'assignació i el procés d'escolarització per a nens i adolescents en l'inici del segon cicle d'educació infantil (P3) i, en menor mesura, del primer curs de l'Educació Secundria Obligatria (ESO) a Barcelona, i el volum de les famílies afectades supera les 450.