Publicat 03/04/2021 12:32CET

El servei d'orientació laboral de Barcelona Activa atén unes 100 persones al dia

Archivo - Arxiu - Edificis del barri de Ciutat Meridiana, a Barcelona
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

BARCELONA, 3 abr. (EUROPA PRESS) -

L'agència municipal de desenvolupament econòmic Barcelona Activa ha atès durant els mesos de gener i febrer del 2021 una mitjana de 104 persones al dia a través dels Punts d'Informació per a l'Orientació i la Cerca de Feina.

Aquesta xifra suposa un increment del 30% en comparació amb el mateix període del 2020, que era de 70 persones al dia, ha informat l'Ajuntament de Barcelona en un comunicat aquest dissabte.

El consistori atribueix aquest increment a la "complexitat l'escenari social, laboral i econòmic" derivat de la pandèmia de la Covid-19 i a l'adaptació del servei a l'entorn telemàtic des del març del 2020 per reforçar la tasca dels equipaments físics i l'atenció presencial.

Un 60% de les persones ateses són dones d'entre 25 i 39 anys (el 39%) i d'entre 40 i 45 (el 41%); un 53% del total compta amb estudis secundaris, un 32% amb estudis superiors i un 15% amb estudis primaris o sense estudis, i un 58% està a l'atur.

Respecte als districtes, un 22% del total d'atesos residien a Sant Martí; un 14% a Nou Barris; un 13% a l'Eixample i un 12% a Sants-Monjuic.

Des que va començar la pandèmia, els punts d'atenció de Barcelona Activa han atès unes 3.000 persones per "lluitar contra la precarietat i les desigualtats laborals i socials" i per reafirmar la seva aposta pel progrés econòmic i el talent de la ciutat.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés