BARCELONA 18 set. (EUROPA PRESS) -
L'expresident del FC Barcelona Sandro Rosell està citat a declarar aquest dimarts al matí en qualitat d'investigat per presumptament defraudar més de 200.000 euros a Hisenda en l'exercici 2012 davant el Jutjat d'Instrucció 5 de Barcelona.
El jutge va admetre a tràmit una querella de la Fiscalia de Barcelona, que atribueix a Rosell haver usat l'empresa Toc, de la qual ell era administrador únic, per obtenir rendes que no va declarar en la seva autoliquidació de l'IRPF per un total de 352.382 euros.
Amb aquest mecanisme, l'expresident del Barcelona suposadament ocultava part de la retribució que rebia pels seus serveis professionals.
Fonts de la defensa de Sandro Rosell consultades per Europa Press van considerar que es tracta de "simples diferències interpretatives" amb l'Agència Tributària.
Sandro Rosell està a la presó preventiva des de fa un any per un presumpte delicte de blanqueig de capitals i organització criminal per suposadament blanquejar uns 15 milions d'euros en la venda de drets d'imatge de la selecció brasilera de futbol a una societat amb seu a Qatar.
Rosell també es va veure immers en la polèmica per presumptes irregularitats en el trasplantament de l'exjugador Éric Abidal, investigació judicial que va ser arxivada i que la Fiscalia va demanar que es reobrís a finals de juliol.