Actualitzat 14/11/2017 14:25

Sabadell demana al Govern central quines garanties poden oferir a les famílies que perden el seu habitatge

La bandera espanyola torna a onejar en la façana de l'Ajuntament de Sabadell
EUROPA PRESS

Ho fa arran de la suspensió, per part del Tribunal Constitucional, de la llei catalana sobre el dret a l'habitatge

SABADELL (BARCELONA), 14 (EUROPA PRESS)

La regidora d'Habitatge de l'Ajuntament de Sabadell, Glòria Rubio, ha demanat aquest dimarts a l'Executiu central quines garanties es pot oferir des de l'àmbit municipal a aquelles famílies que perden la seva casa.

Rubio ha apuntat la seva pregunta cap al ministre de Foment, Iñigo de la Serna: "Quina resposta s'ha de donar a les persones que es queden sense habitatge? Les administracions locals no tenen cap mecanisme per fer-ho", en referència a la suspensió per part del Tribunal Constitucional (TC), el passat octubre, de la Llei 4/2016 de mesures de protecció del dret a l'habitatge de les persones amb el risc d'exclusió.

Ha assenyalat que el 2016 la ciutat va registrar 391 persones en risc de quedar-se sense llar i un 34% va poder obtenir un lloguer social i fins a octubre d'aquest any, 319 amb un 44% va aconseguir un lloguer social, "de no ser per aquesta normativa i l'anterior, la 24/2015 d'emergència habitacional i pobresa energètica, aquesta gent estaria al carrer", ha indicat Rubio.

La responsable d'Habitatge del consistori ha augurat "un pitjor" escenari en el futur, a més de per aquesta suspensió constitucional, per la pujada dels preus dels pisos del mercat privat que, com ha dit, exclouen aquestes persones.

L'edil ha carregat contra el Govern central per "vetar les iniciatives" de caràcter social sorgides del Parlament, remarcant les 33 tombades pel TC i sent la majoria de l'àmbit social, ha recalcat

Contingut patrocinat