Actualitzat 29/9/2014 14:58:30 +00:00 CET

Reporters que sobreviuen a la tempesta

BCN Content Factory
Foto: BCN CONTENT FACTORY

BARCELONA, 29 (EUROPA PRESS)

Sota la premissa que els periodistes de debò són superherois amb dos superpoders, la vocació i l'experiència, i que tot i la crisi del sector no han perdut l'olfacte per explicar bones històries, ha nascut l'empresa BCN Content Factory, especialitzada en la venda de reportatges a mitjans de comunicació.

   El projecte es posa en marxa aquest dilluns, té seu a Barcelona i està dirigit pel periodista Juan Carlos Valero. Es basa en practicar l'"enjoynalism", una barreja de les paraules angleses "enjoy" (gaudir) i "journalism" (periodisme).

   En paraules de Valero, la crisi ha deixat grans periodistes a la cuneta, mentre que l'interès per les bones històries, veraces i ben explicades, no ha decaigut. Això, amb l'empenta de la marca Barcelona i l'atenció del món cap a Catalunya pel debat sobre la independència, han portat a aquesta "aventura" de crear una plataforma de continguts desde la capital catalana.

HEROIS

   Per a Valero, els periodistes són "herois" perquè sobreviuen a "la tempesta perfecta: la crisi econòmica que afecta tots els sectors i que als mitjans ha rebaixat els ingressos publicitaris, però també crisis pròpies dels nostres errors i que ha comportat una percepció social que la nostra feina no té valor".

   En aquest sentit, remarca que els articles no són "low cost", sinó "total free", perquè "els empresaris van regalar la seva factoria de continguts a les versions en línia i ara no troben el model de negoci per rentabilitzar les seves redaccions".

VALORAR LA FEINA

   "BCN Content Factory reivindica el reporterisme com a principal eina del periodisme", sentencia Valero. "Ens considerem supervivents amb els poders de la vocació i l'experiència. Només ens debilita la kriptonita, que és que no es valori la nostra feina". Per això, no publiquen en línia els reportatges i els fan per encàrrec i de forma remunerada, quasi sempre per a premsa escrita.

   A més de reportatges i entrevistes, també fan suplements temàtics, editen llibres, revistes, blocs i webs, i organitzen seminaris, conferències i tallers de formació, destinats a empreses i universitats.

   En una primera fase, treballen per a mitjans estatals i de parla hispana i ja estan estudiant entrar als mercats americà, rus, xinès i europeu.