Ingressa 173 milions (+10%) i l'Ebitda és de 20,1 milions (+13%)
BARCELONA, 30 (EUROPA PRESS)
Reig Jofre va tancar el primer semestre de l'any amb un benefici de 5,5 milions d'euros, un 2% menys que un any enrere, ha comunicat aquest dimarts a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
Els ingressos de la farmacutica van ser de 173 milions, un 10% interanual més, mentre que l'Ebitda registrat va ser de 20,1 milions, un 13% més.
L'empresa ha explicat que el creixement en les vendes es deu a l'augment constant de la demanda d'antibitics, el "slid" aven del negoci dermatológic, el creixement de la marca Forté Pharma i l'augment de l'activitat CDMO a la planta de Sucia, juntament amb l'aven de l'expansió internacional.
El 56% dels ingressos es van obtenir als mercats internacionals, i Reig Jofre ha explicat que l'Ebitda obtingut és "fruit del focus en rendibilitat de producte i la contenció d'altres despeses d'explotació".
El ceo de l'empresa, Ignasi Biosca, ha explicat que les "fortaleses, un 'expertise' tecnolgic únic i l'accés i proximitat amb la innovació" asseguren un creixement sostenible en el futur.
INVERSIÓ I DEUTE
La inversió en el primer semestre va ser de 13,6 milions d'euros, destinats a incrementar la productivitat i capacitat de les plantes de Toledo i Barcelona (8,9 milions), a l'activació de projectes de R+D (1 milió) i als projectes d'integració vertical en biotecnologia (3,7 milions).
El deute financer net de l'empresa es va situar en 69 milions d'euros, la qual cosa representa 1,8 vegades l'Ebitda, al mateix nivell que en el primer semestre de l'any passat.
Per la seva banda, el marge brut va superar els 103 milions d'euros, un increment interanual del 11%.
PER SEGMENTS
La divisió Pharmaceutical Technologies va créixer un 9%, fins als 78,4 milions de facturació, amb un increment del 40% en les vendes internacionals, impulsades pel contracte per a la reserva de capacitat productiva amb la Comissió Europea (EU-FAB).
Speciality Pharmacare va facturar 57,7 milions, un 19% més --el major increment d'ingressos--, mentre que Consumer Healthcare va registrar un volum de negoci de 36,6 milions i es va mantenir plnol.