BARCELONA, 26 nov. (EUROPA PRESS) -
La segona tinenta d'alcalde de Barcelona i responsable d'Economia, Sònia Recasens, ha recordat a l'oposició que han de seguir negociant per tirar endavant la ciutat després de l'acord pressupostari amb UpB perquè el govern està en minoria, ha ressaltat aquest dimarts en declaracions a Europa Press.
"Necessitem continuar pactant i negociant amb tots els grups totes les altres eines que necessita la ciutat per tirar endavant", ha defensat Recasens, després de l'anunci del líder d'UpB, Jordi Portabella (ERC), del pacte dels Pressupostos del 2014 amb CiU i a any i mig d'esgotar-se el mandat.
El pacte no evitarà que l'alcalde, Xavier Trias, es sotmeti a una qüestió de confiança vinculada a l'aprovació dels comptes, però Recasens ha ressaltat que Portabella "ha entès que aquests eren uns bons pressupostos" i ha utilitzat les eines que disposa l'oposició per incidir en allò que veu prioritari.
Ha destacat que amb l'acord, del qual falten tancar alguns serrells, hi haurà "una congelació fiscal real" dels preus públics, tenint en compte que el seu augment s'ajusta a l'1,5% --l'IPC de setembre--, quan l'Executiu havia referenciat l'augment al 2,5%.
Una altra de les mesures pactades que ha destacat Recasens és el suport a les pimes, i en concret, acompanyar-les en processos de licitacions perquè coneguin quan s'estan produint i "estigui a l'abast de la pime la possibilitat de poder concursar".
Després de preguntar-li si algun pacte es refereix a afermar Barcelona com a capital de Catalunya, ha afirmat que ja forma part de l'estratègia de l'alcalde, Xavier Trias: "Que Barcelona sigui capital del país i exerceixi com a tal ja és un principi que ens ha inspirat l'acció de govern".
Després dels pressupostos, que es debaten al ple d'aquest divendres vinculats a la qüestió de confiança, Recasens ha garantit que l'executiu seguirà oferint "mà estesa i diàleg", després d'un mandat que ha aconseguit acords amb tots, i per la necessitat de buscar suports tenint en compte que CiU disposa de 14 dels 41 regidors.
Entre els aspectes a negociar figuren projectes urbanístics, inversions, canvis en ordenances i l'empresa mixta d'aparcaments, que servirà per crear un parc públic d'habitatge de lloguer assequible: "Creiem que els grups seran capaços de veure l'oportunitat per a Barcelona. No té cap sentit girar l'esquena a la ciutat".
INTERÈS PELS APARCAMENTS
La societat pública-privada d'aparcaments (Bamsa) gestionarà 26 aparcaments del centre, 15 ara en mans de l'empresa municipal B:SM i 11 privats, i Recasens espera que l'Ajuntament pugui llançar el concurs abans d'acabar l'any o el primer trimestre del 2014, després de resoldre's les al·legacions i aprovar-se definitivament al ple.
Està convençuda que l'operació "despertarà interès més enllà de les fronteres locals i del país", i ha reivindicat Barcelona com a plaça financera forta, i no només a l'àmbit hoteler, després d'anunciar-se que la Torre Agbar es convertirà en un hotel de luxe Grand Hyatt.
Ha explicat que parla amb PSC i PP, tot i que qui està més disposat a donar suport a l'operació són els populars, amb els qui el govern ja té "un gra de sorra" perquè van possibilitar l'aprovació inicial, mentre que creu que el PSC s'equivoca en com enfoca l'operació: els socialistes no descarten portar-la als tribunals.