Publicat 31/08/2021 19:52CET

Raquel Sánchez promet homogeneïtat territorial en el futur model de pagament d'autopistes

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, davant el peatge d'AP-7 a La Roca del Vallès (Barcelona)
EUROPA PRESS

Assegura que el nou sistema no s'assemblarà al dels peatges

LA ROCA DEL VALLÈS (BARCELONA), 31 ago. (EUROPA PRESS) -

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha assegurat que el futur model de pagament per l'ús de les autopistes serà "homogeni territorialment" una vegada es decideixi.

Ho ha dit en una roda de premsa que ha realitzat aquest dimarts al costat del peatge de l'AP-7 a La Roca del Vallès (Barcelona), a la qual també han assistit la delegada del Govern a Catalunya, Teresa Cunillera; el secretari general d'infraestructures, Sergio Vázquez, i el director general de carreteres, Javier Herrero.

Sánchez ha recordat que la liberalització de les autopistes era una de les promeses del Govern a l'inici de la legislatura i ha recordat que el Govern treballa per impulsar el nou sistema de tarificació per ús.

Un sistema que "en cap cas serà assimilable ni tindrà res a veure amb la idea de peatge tal com es coneix", ha assegurat la ministra.

"Serà un sistema públic, just i homogeni territorialment, que no produeixi greuges" entre territoris, com ha admès que ocorria fins al moment amb les autopistes catalanes.

En tot cas, ha assegurat que serà un sistema de pagament per ús en el qual haurà de ser qui contamini qui financi el manteniment de les autopistes, que anirà a càrrec de l'Estat però que el Govern no vol carregar als Pressupostos Generals de l'Estat.

AIXECAMENT DE BARRERES

El peatge de La Roca del Vallès serà un dels quals aixecaran barreres la mitjanit d'aquest dimecres, una vegada finalitzada la concessió de les autopistes AP-7, AP-2, C-32 nord i C-33.

En total, l'alliberament de les autopistes de titularitat estatal (AP-7 i AP-2) significarà deixar 477 quilòmetres sense peatge a Catalunya i Aragó i un estalvi per als conductors de 752 milions d'euros a l'any a Catalunya i de 90 milions a Aragó.

A partir de el 1 de setembre quedaran 120 quilòmetres amb peatges explícits a Catalunya, tots ells en vies que són de titularitat de la Generalitat i les concessions de les quals acaben entre 2036 i 2039: el Túnel del Cadí (Lleida), el tram Sant Cugat-Manresa (Barcelona) de la C-16, el tram Castelldefels (Barcelona)-el Vendrell (Tarragona) de la C-32 i els Túnels de Vallvidrera.

A més, altres sis vies compten amb peatges a l'ombra --el Govern paga una quantitat fixa per cada vehicle que passa--: la C-16 entre Manresa i Berga (Barcelona), la C-14 entre Reus i Alcover (Tarragona), la C-35 entre Maçanet i Platja d'Llauro (Giona), la C-17 entre Vic (Barcelona) i Ripoll (Girona), l'Eix Transversal entre Lleida i Girona i l'Eix Diagonal entre Manresa i Vilanova i la Geltrú (Barcelona).

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés