Actualitzat 16/12/2015 13:07

Quin tipus de consumidor nadalenc ets?

MADRID, 16 Des. (EDIZIONES)

   Queden menys de dues setmanes per Nadal i els preparatius no han fet més que començar: menjars familiars, sopars d'empresa, regals de reis, amics invisibles... Irremeiablement, el consum augmenta i les famílies es plantegen en què gastar i com fer-ho.

   Aquest any, el consumidor ha perdut la por i gastarà entre un 4 i un 5% més en les compres nadalenques del 2015, segons l'informe 'Actitud dels Consumidors espanyols 2015' d'Esade.

   No obstant això, des de l'inici de la crisi el perfil del consumidor ha anat evolucionant i es poden apreciar característiques molt identificables com que nou de cada deu espanyols compara els preus abans de comprar, reservar o contractar un producte o servei.

   Així mateix, malgrat que el consumidor espanyol s'anima a comprar, segueix buscant els preus més barats, planifica despeses i manté una sèrie de mesures d'estalvi, com a les sortides d'oci nocturn, restaurants, viatges o vacances o la factura de la llum.

EL CONSUMIDOR NADALENC DEL 2015

   Per aquest Nadal, el consumidor espanyol es decantarà per comprar objectes útils però satisfarà capritxos per si mateixos i els del seu voltant. Segons apunta informe, el perfil del consumidor nadalenc estarà marcat per aquestes característiques:

- L'emocionen les rebaixes

- S'allibera de manera moderada de la contenció de la resta de l'any

- Combina la compra física amb la compra en línia

- Busca el valor a preu reduït

- Entra a la botiga amb la decisió presa per endavant

- Adquireix coses útils però també compra algun caprici

QUIN CONSUMIDOR ETS?

   Malgrat els punts comuns que comparteixen els consumidors espanyols, hi ha certs paràmetres que els diferencien i que permeten classificar-los en tipus diferents.

- Compradors de valor: són aquells que es mantenen fidels a les marques d'alta gamma. Aquest Nadal compraran les marques habituals, mentre que el consum de productes en promoció i barats serà gairebé inexistent.

- Compradors híbrids: són aquells que no es decanten pel preu a l'hora de comprar, ja que adquireixen productes tant cars com barats. Seguiran sent fidels a les seves marques tradicionals i es deixaran temptar poc per les promocions.

- Compradors racionals: són els que busquen qualitat a preu ajustat. No solen variar de marca a l'hora de realitzar les seves compres i les planifiquen més.

- Compradors de preu: són aquells que només es fixen en el preu i busquen els productes més barats. Temen experimentar amb noves firmes, davant la por que acabin sent més cares.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés