Publicat 25/10/2020 13:05

Quatre empreses privades opten a entrar a la societat Habitatge Metrpolis Barcelona

BARCELONA 25 oct. (EUROPA PRESS) -

Quatre empreses han passat a la segona fase de selecció d'un soci privat per entrar a formar part de la societat Habitatge Metrpolis Barcelona (HMB), que ofereix habitatge de lloguer assequible.

La mesa de contractació i el Consell d'Administració d'HMB han determinat que les quatre empreses compleixen els requisits de solvncia, han informat l'Ajuntament de Barcelona i l'rea Metropolitana de Barcelona (AMB) en un comunicat conjunt.

Les empreses són Habyco-Construcciones Rubau, Oaktree-Sdin Residencial-Sogeviso (del grup Banc Sabadell), Cevasa-Neinor Homes, i Visoren.

La participació d'aquestes companyies "mostra el gran inters" que ha suscitat el projecte, i entre les quatre gestionen 5.665 habitatges de lloguer i protecció assequible --1.312 a Barcelona i 520 en la resta de l'rea metropolitana--.

En una primera fase, es desenvoluparan projectes d'habitatge als barris barcelonins de la Marina del Prat Vermell, La Sagrera i Casernes de Sant Andreu, així com als municipis de Sant Boi de Llobregat, Montgat i Sant Adri de Bess.

SEGÜENT FASE DE SELECCIÓ

La segona fase del procediment de selecció consisteix en la presentació d'ofertes tcniques i econmiques inicials en un període de dos mesos, i a partir de gener comenar una negociació que culminar amb la presentació d'oferta definitiva.

Durant la primavera del 2021 "es podria formalitzar" l'adjudicació final, amb la qual cosa l'entitat pública HMB passar a ser una societat d'economia mixta amb participació pública i privada.

L'aportació inicial del soci privat es manté fixa en 12 milions d'euros --que se sumen als 12 milions que aporten les administracions--, i el capital privat total que es preveu invertir ser d'entre 57,8 milions i 103,7 milions.