BARCELONA, 21 jul. (EUROPA PRESS) -
L'organització Promoció del Transport Públic (PTP) ha reclamat que la nova T-Mobilitat, en concurs de licitació i que començarà a implantar-se l'any que ve, tingui una gestió més pública, canviï l'estructura zonal actual de la regió metropolitana de Barcelona i ofereixi dades obertes del funcionament del servei.
PTP demana a l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) que substitueixi l'actual sistema zonal per un que no penalitzi els desplaçaments fora de la primera zona, i proposa dues alternatives: un sistema microzonal que permeti la suma de desplaçaments (que un bitllet de 10 zones pugui fer 10 viatges d'un cop), i un altre de macrozonal on hi hagi territoris de transició vàlids per a dues zones, ha informat PTP aquest dilluns en un comunicat.
Ha exigit que la societat gestora de la targeta estigui formada majoritàriament per participació pública, ja que el concurs demana una presència pública mínima del 4%, i també que s'ofereixin dades obertes en l'oferta i demanda dels serveis per evitar l'"opacitat actual" i que l'empresa gestora disposi d'informació privilegiada de la mobilitat de la regió metropolitana.