Publicat 23/11/2017 15:00

La PTP dona suport al traçat per connectar el tramvia per la Diagonal però presenta al·legacions

El Trambesòs Davant Les Xemeneies De Sant Adrià de Besòs
TRAM

Assegura que proposar unir-lo per Aragó i Gran Via és un intent de "frenar el projecte"

BARCELONA, 23 nov. (EUROPA PRESS) -

L'associació Promoció del Transport Públic (PTP) ha presentat al·legacions a l'estudi informatiu de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) sobre la connexió de les dues xarxes de tramvia de Barcelona, ja que dona suport al traçat per l'avinguda Diagonal però planteja canvis en aspectes de la urbanització i l'explotació del servei.

El president de la PTP, Ricard Riol, ha criticat aquest dijous en roda de premsa que alguns segueixin qüestionant aquest traçat per l'avinguda, quan, a més de ser el més curt i el més econòmic, és el que permet una millor connexió amb altres mitjans de transport.

Ha assegurat que els que proposen que el tramvia es connecti per altres carrers com Aragó o Gran Via, com ha fet el Racc, ho fan per tractar de "frenar el projecte", tornant a estudiar aquestes possibilitats, ja que no és una proposta realista que sigui compatible amb el trànsit, que és més intens en aquestes vies que en la Diagonal, ha dit.

"El tramvia per la Diagonal no és un capritx electoral d'última hora. Està proposat des del 2001 i té raó de xarxa i de complementarietat amb el Metro", ha ressaltat Riol, que ha garantit que connectar el tramvia per l'avinguda no col·lapsaria l'Eixample.

ACORD POLÍTIC

Ha recordat que, per connectar el tramvia, es requereix un acord en el ple municipal --sense consens en l'assumpte--, i ha dit que hi ha "elements de context" que condicionen el posicionament de grups a l'Ajuntament.

Ha reconegut que els contraris a la connexió difícilment canviaran de postura, perquè han fet molts esforços per defensar-la, i ha dit que existeix una voluntat d'"obstrucció política".

AL·LEGACIONS

Entre les al·legacions, proposen que, en lloc de preveure que el tramvia comenci a circular amb un vehicle simple i, quan creixi la demanda, passada a ser doble --passant de 220 passatgers i 30 metres a 440 i 60 metres de cop--, es plantegi engrandir els vehicles de forma gradual afegint vagons per evitar que les opcions siguin "o tot o el doble".

Demanen que, en lloc de comparar el cost del tramvia amb el del bus D30 --que no està implantat--, es compari amb el de les línies actuals de la Diagonal: el tramvia tindria un cost d'entre vuit i nou euros per quilòmetre, mentre que el de la D30 seria d'entre sis i set però, si es compara amb les línies actuals, el tramvia implicaria un estalvi de 2,15 euros anuals, segons ell.

També plantegen canvis en les connexions dels ramals per millorar la connectivitat amb altres maneres de transport i el temps de trajecte, i reordenar els fluxos de grans places, entre altres al·legacions.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés