Actualitzat 18/09/2018 11:49

El PSC donarà suport a la proposta de Colau de destinar el 30% de les promocions d'habitatge a pisos socials

El regidor del PSC Daniel Mòdol
EUROPA PRESS

BARCELONA 18 set. (EUROPA PRESS) -

El regidor del PSC a Barcelona Daniel Mòdol ha assegurat aquest dimarts que defensarà la proposta de l'alcaldessa, Ada Colau, d'obligar els promotors d'habitatge a reservar-ne un 30% a Habitatge protegit (VPO) tant en les promocions d'obra nova com en les de gran remodelació a tota la ciutat.

En declaracions a la premsa, Mòdol ha dit que donaran suport a aquesta mesura per millorar l'accés a l'habitatge a la part de la ciutadania que hi té difícil accés, com els joves i els ancians, encara que ha assegurat que la política d'habitatge de Colau durant aquest mandat ha estat un "fracàs".

"Vam intentar restar precipitació a la mesura. Vam aconseguir no suspendre llicències, vam aconseguir informes jurídics i econòmics, vam guanyar temps per al diàleg i el consens, i ara volem incloure les conclusions de la comissió d'estudi", ha relatat Mòdol.

L'edil ha insistit que és necessari respectar i incloure en la mesura les conclusions de la comissió no permanent d'estudi sobre les diferents solucions urbanístiques i normatives en matèria d'habitatge a la ciutat, i ha subratllat que també han demanat una comissió de seguiment de la mesura per "revisar-la en tot moment".

La comissió d'Urbanisme va aprovar amb els vots a favor de BComú, ERC, el PSC i la CUP la proposta que va presentar el Govern municipal de Modificació del Pla General Metropolità (MPGM) per a l'obtenció de l'habitatge de protecció pública en sòl urbà consolidat de Barcelona que inclou aquesta obligació de reservar el 30% a VPO, semblant a la que s'aplica a París i pionera a Espanya.

Contingut patrocinat