Publicat 12/08/2019 20:47

Protecció Civil tanca l'alerta de l'Inuncat després de les fortes pluges

Imatge del Port de Vilanova i la Geltrú a causa de les inundacions
BOMBERS DE LA GENERALITAT

BARCELONA 12 ago. (EUROPA PRESS) -

Protecció Civil de la Generalitat ha tancat l'alerta del Pla Especial d'Emergncies per Inundacions de Catalunya (Inuncat) una vegada resoltes les principals incidncies ocasionades per les fortes pluges de la matinada d'aquest dilluns a poblacions catalanes, sobretot del Garraf, Baix Llobregat (Barcelona) i Baix Peneds (Tarragona).

Els cossos d'emergncia i les brigades municipals han treballat durant tota la jornada per resoldre les principals incidncies com arbres caiguts i inundacions de baixos, ha informat Protecció Civil en un comunicat.

En aquest episodi de pluges, el telfon d'emergncies 112 de Catalunya ha rebut un total de 483 trucades per 358 incidncies relacionades amb les pluges.

Per comarques, la majoria de trucades s'han rebut de Garraf (198), Baix Llobregat (142), Baix Peneds (57), Tarragons (31) i Barcelons (15), i per municipis els que més han concentrat han estat Vilanova i la Geltrú, Castelldefels, Sitges, Cunit i Gav.

Els Bombers de la Generalitat han ats un total de 378 avisos des de l'inici de l'episodi de pluja, i submarinistes del Grup d'Actuacions Especials (Grae) continua treballant per terra i mar al port de Vilanova i la Geltrú, apropant la costa peces de la nau destruda pel vent.

L'Agncia Catalana de l'Aigua (ACA) ha informat al Centre de Coordinació d'Emergncies de Catalunya de Protecció Civil que els cabals de rius, rieres i altres cursos fluvials de les comarques del Garraf i Baix Peneds ja s'han normalitzat.