Publicat 23/01/2019 13:55

Promoció del Transport Públic demana que no es posi d'excusa la gestió del tramvia de la Diagonal

Ricard Riol (PTP)
EUROPA PRESS

L'associació ha demanat per carta a 24 regidors que permetin avanar el projecte

BARCELONA, 23 gen. (EUROPA PRESS) -

L'associació Promoció del Transport Públic (PTP) ha enviat una carta a 24 regidors de BComú, ERC, el PSC, la CUP, i als dos no adscrits de Barcelona per demanar-los que ajudin a desencallar la interconnexió dels tramvies metropolitans per l'avinguda Diagonal en el ple d'aquest divendres, "i que no utilitzin el model de gestió d'excusa".

"No pot ser que facin del model de gestió un camp de batalla", ha declarat aquest dimecres en roda de premsa el president de l'associació, Ricard Riol, que ha criticat que el tramvia s'hagi convertit en un joc partidista.

En la missiva, que no ha contestat cap dels regidors, l'associació ha lamentat que existeixi una majoria absoluta de regidors a favor del tramvia --24 en contra de 17--, i que amb tot la connexió no es dugui a terme.

L9: CONCESSIONRIA PRIVADA

Riol ha puntualitzat que el Metro de la Zona Franca el gestiona una concessionria privada tant en la construcció, com en el finanament i explotació de les estacions: "Ningú no s'ha oposat al fet que la Zona Franca tingui Metro encara que el gestioni un ens privat. Espero que aix no signifiqui que hi ha uns vens més importants que d'altres".

"El model de finanament del Metro és el més car de la histria de les obres públiques a Catalunya i no ha generat cap crítica, mentre que amb el tramvia s'han difós rumors i inexactituds per fer creure a la gent que hi ha una voluntat d'enriquir les empreses privades", apunten des de la PTP en la missiva.

UN FINANAMENT MÉS PÚBLIC

El president de la PTP ha recordat que la competncia en matria de construcció i finanament de tramvies no és de l'Ajuntament de Barcelona, sinó de l'Autoritat del Transport Metropolit (ATM), i ha comentat que el més ideal seria un acord en el ple per negociar amb l'ATM un finanament "més públic i menys lucratiu que el que va servir per construir el Trambaix i Trambess a principis del 2000".

Riol ha assegurat que "és bo que hi hagi un debat sobre el model de gestió", i per aix mateix ha alertat els regidors que si no aproven una alternativa de finanament més públic, "un altre ajuntament podria promoure la interconnexió privada dels tramvies amb un simple acord de govern".

Així, des de l'associació, consideren que no val la pena l'oposició a una obra pel desacord sobre una concessió dissenyada l'any 2000 a la qual "només quedarien nou anys quan es va inaugurar la interconnexió".

PLE D'AQUEST DIVENDRES

Aquest divendres el ple de Barcelona ha de votar si avanar o no en la connexió del tramvia en una proposta del Govern d'Ada Colau, per mentre que Colau confia en el vot del PSC, ERC i la CUP, condicionen el 'sí' al model de gestió del tramvia.

La CUP en demana la municipalització i ERC aposta perqu l'operador privat no es benefici de la inversió pública.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés