Publicat 16/11/2014 12:49

El Port de Tarragona preveu tràfics de 30 tones i un benefici de 5 milions aquest 2014

El presidente del Puerto de Tarragona, Josep Andreu
EUROPA PRESS

Demana una "data realista" sobre el tercer carril per assegurar l'estratègia d'operadors

TARRAGONA, 16 nov. (EUROPA PRESS) -

El Port de Tarragona preveu tornar a créixer i tancar el 2014 amb un tràfic de 30 tones, front a les 28 de l'any passat, i arribar a un benefici net d'uns cinc milions d'euros, en comparació dels 4,3 milions del 2013.

En una entrevista d'Europa Press, el president del Port de Tarragona, Josep Andreu, ha recordat que el 2013 va ser un any "molt complicat" que el trànsit va patir una caiguda d'un 15,4%, si bé aquest 2014 serà possible recuperar aquest descens, ja que les instal·lacions portuàries tarragonines acumulen un creixement del 12% fins a l'octubre.

"Estic satisfet perquè el port torna a recuperar els seus nivells d'activitat i amb la confiança que les noves línies de treball per obrir nous mercats i diversificar tràfics van donant els seus fruits", ha assegurat.

Pel que fa al resultat econòmic, la previsió de cinc milions preveu un increment dels ingressos per major activitat, però també una caiguda per la baixada de taxes estatal i un increment de la despesa a causa de l'amortització de l'ampliació del Moll de la Química, que va entrar en funcionament el juliol i que permet al port gestionar fins a sis milions de tones anuals de productes químics.

El Port de Tarragona es mou entre el cinquè i sisè lloc entre el conjunt d'enclavaments de Ports de l'Estat, integrat per 46 ports d'interès general que estan gestionats per 28 Autoritats Portuàries.

MERCATS ESTRATÈGICS

"No tenim una projecció internacional d'acord al nostre nivell d'activitat", ha constatat Andreu, que afegeix que per aconseguir nous tràfics l'enclavament tarragoní està desplegant contactes amb mercats estratègics com l'Orient mitjà, Turquia, el nord i centre de l'Àfrica i Sud-amèrica, on la petroquímica és important, ja que el 60% de l'activitat d'aquesta infraestructura portuària correspon a aquesta mena de trànsit.

El Port de Tarragona també mira al continent asiàtic, i ha decidit iniciar el seu camí començant per la Xina, país amb el qual ja s'han iniciat els contactes: Andreu es va desplaçar el juny per a promocionar els serveis de l'enclavament i el desembre tornarà a haver-hi contactes entre delegacions institucionals i empresarials.

BONA SINTONIA AMB FOMENT

L'enclavament portuari té una assignació de 34,6 milions d'euros en els pressupostos generals de l'Estat (PGE) per al 2015, una xifra que, segons Andreu, és "el que vol i necessita el Port de Tarragona" i és fruit de la bona sintonia amb el Ministeri de Foment.

Pel que fa al Corredor Mediterrani, els comptes generals també preveuen 45 milions per a l'adaptació a l'ample UIC en el tram entre Vila-seca i Castellbisbal, de manera que el projecte del tercer carril, que ha de facilitar la connexió del port i la indústria química amb el centre d'Europa, es demora fins al 2017, si bé la seva arribada es preveia inicialment el 2015.

"El que em preocupa o em desperta alarma és no tenir una data final realista", ha lamentat Andreu, que ha afegit que l'important en si no és el retard --"és un retard dins d'una infraestructura que acumula 2.000 anys de retard"--, sinó que quan surt a vendre el port a nous operadors no pot precisar quan estarà la connexió UIC disponible.

"Dóna una imatge de poca credibilitat i té un impacte negatiu que vengui a possibles inversors que tindran la connexió d'ample europeu un any en concret i que després no sigui així", ha dit, després de recordar que els operadors necessiten concreció perquè la disponibilitat o no del tercer carril els pot fer variar la seva estratègia.

En matèria de carreteres, l'A-27 s'endu 10,8 milions per al tram fins a Valls, i 8,81 milions més per seguir amb la variant, el que Andreu ha valorat positivament per possibilitar la connexió amb l'A-2.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés