Publicat 06/03/2014 14:07

El Port de Tarragona presentarà a Miami la nova marca 'Tarragona Cruise Port Costa Daurada'

Tarragona Cruise Port Costa Daurada
PUERTO DE TARRAGONA

TARRAGONA, 6 març (EUROPA PRESS) -

El Port de Tarragona presentarà a la fira internacional Cruise Shipping Miami, que es farà del 10 al 13 de març, la nova marca 'Tarragona Cruise Port Costa Daurada' amb la qual l'enclavament portuari vol donar-se a conèixer entre les navilieres i convertir-se en un port referent de destí d'embarcacions de creuer.

Així, aquesta fira actuarà de plataforma pel port, que tindrà un expositor dins de la zona reservada per a Ports de l'Estat, i acudirà al certamen amb un vídeo, una pàgina web i un catàleg amb informació general i fotogràfica sobre els actius turístics del territori amb l'objectiu de lliurar aquest material a navilieres.

La delegació estarà formada pel president del Port de Tarragona, Josep Andreu; la regidora de Comerç i Turisme de l'Ajuntament de Tarragona, Patrícia Antón, i l'equip tècnic de creuers de l'enclavament portuari.

Aquest nou projecte és fruit del grup de treball que lidera el port i en què també hi participen el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, el Patronat Municipal de Turisme, la Cambra de Comerç de Tarragona, el Patronat de Turisme, l'Escola de Turisme de la Universitat Rovira i Virgili (URV), Port Aventura i BCN World.

Al voltant d'uns cinc milions de turistes d'Espanya i d'Europa visiten anualment Tarragona i la Costa Daurada, el que posiciona aquesta zona com a referent turístic internacional i que el port vol aprofitar per atreure a creueristes.

TERMINAL DE CREUERS

L'Autoritat Portuària de Tarragona (APT) està treballant per desenvolupar la infraestructura necessària per acollir els creuers, i estudia diverses opcions després d'haver descartat el dic de Llevant, on atraquen actualment els creuers que fan escala puntual al port.

La primera opció se centra a aprofitar les obres del dic Prats, respecte del pantalà que explota Repsol, al costat de la platja de La Pineda i molt a prop dels terrenys del futur complex de BCN World i de Port Aventura, i allargar l'espigó perquè hi tingui lloc la terminal.

La prolongació d'aquest dic costaria uns 15 milions d'euros, als quals s'han d'afegir 28 més del propi espigó, i aquesta nova infraestructura podria estar llesta en tres o quatre anys.

Tot i això, si fructifica l'estratègia de captar creueristes --un mínim de 50.000 anuals--, l'estratègia de l'APT passa per construir una terminal urbana al costat del Port Deportiu de Tarragona.

El Pla Director del port de 2000 a 2014 preveu una reserva d'espai davant del Club Nàutic, però es necessita un pla funcional i d'usos que defineixi els accessos, les sales d'espera i els serveis que una infraestructura d'aquest tipus requereix.

Els tècnics han dissenyat tres opcions que comportarien una inversió d'entre 70 i 120 milions d'euros, en funció de la superfície i les característiques tècniques, i que encara estan en fase d'estudi.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés