Publicat 25/03/2014 13:28

El Port de Tarragona comença el seu camí per convertir-se en destí referent de creueristes

El presidente del Puerto de Tarragona, Josep Andreu
EUROPA PRESS

Vol guanyar dimensió internacional amb la seva nova marca 'Tarragona Cruise Port. Costa Daurada'

TARRAGONA, 25 març (EUROPA PRESS) -

El Port de Tarragona ha iniciat el camí per convertir-se en destí referent per a les navilieres de creuers, una estratègia que passa per guanyar projecció internacional a través de la participació a fires i l'impuls de contactes amb companyies turístiques per donar a conèixer la nova marca que ha dissenyat per entrar al segment: 'Tarragona Cruise Port. Costa Daurada'.

El primer pas ja està donat, i és que el port va assistir a mitjan març a la Seatrade Cruise Shipping Miami, ja amb la nova ensenya com a targeta d'identitat: "Hi havíem de ser perquè volem creuers", ha destacat el president de l'Autoritat Portuària de Tarragona (APT), Josep Andreu, aquest dimarts en roda de premsa.

L'han acompanyat l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros; el president de la Cambra de Comerç de Tarragona, Albert Abelló, i el vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Benet Jané.

El primer repte passa, sens dubte, per donar-se a conèixer, ja que, segons ha admès Andreu, moltes navilieres desconeixen on s'ubica Tarragona: "Busquem companyies que vulguin sorprendre el client. Quan expliques tota l'oferta turística i de patrimoni que té la ciutat, es queden sorpresos perquè la desconeixen".

Un avantatge de l'enclavament portuari és que se situa a una hora de Barcelona, per la qual cosa Andreu ha apuntat que seria una bona idea captar creueristes que volguessin visitar la capital catalana i els seus monuments passant abans per Tarragona per descobrir el seu passat romà i també per poder gaudir de Port Aventura --especialment ara que tindrà l'àrea temàtica de Ferrari-- i del futur complex d'oci BCN World.

Tot i això, el Port de Tarragona té encara un llarg camí per recórrer, doncs per afermar-se en el segment dels creuers --les instal·lacions se centren sobretot en l'activitat industrial actualment-- cal planificar noves infraestructures.

Tarragona vol donar un salt qualitatiu i poder rebre dins d'una dècada entre 40.000 i 50.000 creueristes, respecte dels 2.000 amb els quals ha tancat el 2013 --l'objectiu per a aquest 2014 són uns 5.000--.

NOVES INFRAESTRUCTURES

Per això, Andreu ha incidit que la terminal de creuers actual, ubicada al dic de Llevant, malgrat ser "molt digna", no pot donar resposta a aquest nou repte, doncs està pensada per acollir embarcacions d'escales puntuals i només té 16 metres d'ample, mentre que ara s'estan centrant els esforços a aconseguir escales regulars de companyies amb vaixells de capacitat de fins a 2.000 creueristes.

L'APT prepara dues solucions, essent la primera una de temporal que consisteix a aprofitar les obres de prolongació del dic Prats --que s'han de fer igualment tot i que no s'impulsés l'activitat creuerística-- per construir dues esplanades: una per a usos industrials destinada al projecte Cargo i una altra de fins a 80 metres d'ample per a creuers.

La prolongació del dic costaria al voltant de 30 milions d'euros, l'esplanada industrial set milions i la de creuers al voltant de vuit, una solució que seria viable fins a aconseguir massa crítica suficient --més de 50.000 creueristes anuals-- per construir una terminal definitiva.

Estaria al costat del port esportiu, i costaria uns 100 milions d'euros: "Ens costa 100 milions i ara per ara només en tenim 2.000 creueristes, però si ens quedem quiets, no tindrem mai creuers. Hem d'aprofitar les oportunitats".

Segons els càlculs d'Andreu, la prolongació del dic Prats podria estar construint-se el 2016 --ja té partida pressupostària reservada--, i les esplanades podrien estar llestes entre el 2017 i el 2018, i mentrestant se seguiria operant a la terminal marítima actual.

SINTONIA ABSOLUTA

Ballesteros ha destacat que existeix "sintonia absoluta" per part de les quatre institucions presents, i ha apostat per tenir una visió territorial del projecte, doncs d'aquest se'n beneficiarà no només la ciutat de Tarragona, sinó també Reus, Port Aventura, BCN World, la ruta del Cister, el Delta de l'Ebre i el seu entorn i fins i tot Barcelona, segons ha dit.

"Estem vivint un moment molt oportú. S'han ajuntat els astres i tenim el producte i el compromís de totes les institucions. Ho tenim tot. Si no tenim creueristes els anys vinents, no els tindrem mai. Farem el que sigui perquè això sigui una realitat", ha assegurat Abelló.

Per la seva banda, Jané també ha expressat el suport total del Patronat de Turisme de la Diputació, i ha recalcat la importància de promocionar el territori per treure el "màxim profit possible" al turisme i al patrimoni històric i cultural de Tarragona.

L'esforç per erigir-se com a port de creuers dins l'àmbit internacional es materialitza en un pressupost de 150.000 euros --aportats per l'Ajuntament, el port i la Diputació, mentre que la Cambra ajuda amb tasques complementaris--, una partida que inclou un vídeo, un catàleg, un nou web i el material promocional amb el qual l'APT va acudir a la fira de Miami per mostrar els atractius turístics de Tarragona.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés