BARCELONA, 25 juny (EUROPA PRESS) -
El consell d'administració del Port de Barcelona ha aprovat aquest dimecres una proposta per demanar al Ministeri de Foment que doni marxa enrere en la creació del Fons d'Accessibilitat Terrestre Portuària, amb el qual es pretén que els ports amb beneficis, com és el cas de l'enclavament català, aportin el 50% del seu resultat net per finançar-ne altres de connectivitat terrestre dels 28 ports del sistema portuari espanyol.
Els membres del consell han rebutjat la mesura que Foment preveu impulsar mitjançant un decret llei per ser "incompatible amb els principis d'autonomia funcional i de gestió econòmico-financera que han de regir l'exercici de les Autoritats Portuàries i amb la lliure competència entre els ports d'interès general", ha informat en un comunicat el Port de Barcelona.
El consell també ha adjudicat aquest dimecres a la UTE formada per Scrinser, Sacyr i Rubau les obres de la fase 1C dels nous accessos a l'ampliació sud per sis milions d'euros, uns treballs que es desenvoluparan en 11 mesos i que donaran continuïtat a les fases anteriors, centrades en el desenvolupament del nus viari d'accés a la zona de l'ampliació sud i en la construcció de les estructures que permeten el pas del ferrocarril.
La fase 1C completarà la Ronda del port entre la ZAL II i el carrer 4 i executarà les estructures ferroviàries per al ferrocarril promogut per Foment i la sortida ferroviària de la terminal del Moll Prat.
Així mateix, el port ha obert el concurs per construir a l'extrem sud del Moll Adossat la nova base marítima de la Guàrdia Civil, que té un pressupost de 3,8 milions d'euros i un termini d'execució d'11 mesos i mig.