BARCELONA 3 abr. (EUROPA PRESS) -
La Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) i Òmnium Cultural han defensat aquest dijous el 'dret a decidir' un model comercial propi davant del model que defensa l'Estat, basat en la total liberalització dels horaris comercials.
Ho han fet en el marc de la campanya d'Òmnium 'Un país normal', que té com a objectiu implicar la societat en la consulta sobiranista que es preveu per al 9 de novembre, han informat en un comunicat.
"El comerç de proximitat també fa país i cohesió social, forma part de la cultura i la realitat d'aquest país, i per això ens sumem a la campanya", ha destacat el secretari general de la CCC, Miquel Àngel Fraile.
La presidenta d'Òmnium Cultural, Muriel Casals, ha recalcat que "cada país té dret a dotar-se d'un model comercial propi", i ha recordat que els comerciants de proximitat són el primer contacte amb la gent.
El president de la CCC, Pere Llorens, ha incidit que la societat catalana es troba en un "moment decisiu" del seu futur, i ha asseverat que la confederació dóna suport a la campanya pel bé del sector.