BARCELONA 7 maig (EUROPA PRESS) -
El regidor del PDeCAT de Barcelona, Jordi Martí, ha exigit aquest dilluns al Govern municipal que prengui "mesures urgents" per la imminent falta d'aparcament regulat per a motocicletes i ciclomotors al districte de Sarrià-Sant Gervasi quan comencin les obres a la plaça Sarrià i al carrer Gran de Sarrià, i després de l'engegada de la campanya de sancions sobre motos mal aparcades.
En declaracions als mitjans, Martí ha explicat que a la plaça Sarrià està prevista la construcció de la nova biblioteca del districte i un nou espai administratiu en l'actual aparcament provisional de motos i ciclomotors, i ha reivindicat que "el Govern municipal no ha ofert encara places d'aparcament alternatives una vegada comencin les obres".
El regidor ha avançat que aquest dimecres el PDeCAT presentarà una proposició per exigir al Govern d'Ada Colau un pla de contingència que d'alternatives a curt termini als usuaris afectats, i ha manifestat que "l'aparcament de l'edifici BSM no és suficient" perquè, segons ha assegurat, les obres de la plaça eliminaran 100 places i les obres del carrer Gran de Sarrià, 100 més.
Ha afegit que la seva petició coincideix amb l'inici de la campanya de sanció --per part d'agents de la Guàrdia Urbana-- sobre els motoristes que aparquin els seus vehicles en zones no regulades, i que també això se suma a "la inacció del Govern municipal, que no ha posat a la disposició dels usuaris unes altres places a la seva disposició".
"El PDeCAT no critica la campanya de sancions, sinó que no s'ofereixin alternatives suficients als usuaris que volen complir amb la normativa", i ha reivindicat que Sarrià-Sant Gervasi i l'Eixample són els districtes amb més motoristes i menys aparcaments de Barcelona, ciutat que ha lamentat que en total compti amb 280.000 motos i ciclomotors i, en paraules textuals, només 65.000 aparcaments regulats.
Així mateix, ha criticat que "no totes les ordenances es facin complir amb la mateixa rigidesa" i ha retret al Govern de Colau que es destinin agents de la Guàrdia Urbana a sancionar motoristes perquè, segons creu, Barcelona té altres prioritats i no ha d'oblidar que està en alerta terrorista.
Ha afegit que aquesta acció del Govern municipal és "la segona batalla contra el vehicle privat" --la primera, segons ha dit, és la supressió d'aparcaments per construir carrils bici--, ha reivindicat que la moto millora la circulació a la ciutat, i ha defensat que el districte de Sarrià-Sant Gervasi vol conèixer quantes places alternatives es poden oferir, en quins barris i en quins carrers.