Actualitzat 28/05/2014 10:51

Pastor garanteix que el Corredor Mediterrani tindrà ample internacional però evita tancar terminis

Ana Pastor
EUROPA PRESS

El PSC titlla de "nyap" les obres i CiU dóna un crit d'alarma

MADRID, 28 maig (EUROPA PRESS) -

La ministra de Foment, Ana Pastor, ha garantit aquest dimecres que a través del Corredor Mediterrani podran circular trens d'ample ibèric i d'ample internacional o UIC, tot i que ha evitat concretar els terminis previstos per a la conclusió de les obres.

Pastor ha abordat la situació del Corredor en el Ple del Congrés preguntada per CiU i PSC, que han urgit a la ministra a concretar els terminis amb els quals treballa Foment per a la finalització de la infraestructura i detallar a més el tipus de via que s'està instal·lant.

El diputat de CiU Pere Macias ha recordat que fa un any el Ministeri va licitar els trams entre Castellbisbal i Tarragona i 12 mesos després "les obres no han començat".

Segons ha alertat, aquesta "paràlisi" està condicionant a més multitud d'inversions d'empreses privades a la zona.

La ministra ha esgrimit l'esforç fet pel Govern en el Corredor Mediterrània, al qual ha destinat 3.438,5 milions d'euros, i ha denunciat la situació que es va trobar a la seva arribada al Ministeri, quan "en la immensa majoria de trams no hi havia ni projecte ni obres en marxa".

En aquest marc, Pastor ha repassat les actuacions portades a terme però no ha donat dates per a la finalització dels nous trams.

"Sabem que hi ha ordres a les empreses de no començar i això ens ha preocupat moltíssim", ha respost després el diputat de CiU, qui ha alertat que els calendaris previstos "han saltat per l'aire" i en aquest moment no hi ha cap termini compromès.

Macias ha alertat d'aquesta "gravíssima irresponsabilitat" del Ministeri de Foment i ha exigit a la ministra una "immediata rectificació".

"La situació és molt greu i cal donar un crit d'alarma. Hi ha una paràlisi absoluta", ha denunciat.

També ha mostrat la seva preocupació per l'estat d'aquesta infraestructura el diputat del PSC Francesc Vallés, qui ha alertat que, malgrat que la ministra es va comprometre a instal·lar l'ample europeu en tot el Corredor Mediterrani, les entremaliades que s'estan col·locant a l'altura de Tarragona "tenen dubtes de compatibilitat" amb aquest ample de via.

AMPLE IBÈRIC I UIC

"El Corredor Mediterrani a l'altura de Tarragona per descomptat que tindrà trens d'ample ibèric i UIC", ha respost la ministra, que ha detallat que entre Castelló i Vandellòs s'instal·larà ample UIC en una de les vies i ample mixt en l'altra.

A més, entre Vandellòs i Tarragona, s'instal·larà des de Vandellòs a Vila-seca ample mixt en una de les dues vies i ample estàndard UIC en l'altra; i des de Vila-seca a Camp de Tarragona es posarà ample estàndard UIC en les dues vies.

Finalment, des de Vila-seca a Tarragona i Castellbisbal s'instal·larà ample mixt en la doble via convencional existent.

Pastor ha detallat que aquestes decisions s'han adoptat després d'estudiar les demandes dels operadors per facilitar la seva adaptació a l'ample internacional o UIC progressivament als seus trens i les seves instal·lacions.

El diputat del PSC ha replicat que ha tingut oportunitat de visitar personalment les obres i parlat amb enginyers i "el que estan col·locant són vies d'ample ibèric".

"L'empresa que ha subministrat les entremaliades ha confirmat que el model comprat no resisteix la compatibilitat entre l'ample ibèric i internacional", ha advertit.

DESGAVELL I RIDÍCUL

Segons la seva opinió, o la ministra "no diu la veritat", o els tècnics del Ministeri l'estan "enganyant", i ha demanat que sigui conscient de la "nyap" que s'està portant a terme.

I més encara si es confirma que es construirà ample europeu en només una via, el que seria ja "una barbaritat".

"Haurien d'invertir en futur, modernitat i competitivitat. Estan invertint en passat i una obra obsoleta --ha denunciat--. Aturi el que s'està fent i rectifiqui. El desgavell pot ser monumental i el ridícul encara més".

La ministra ha respost defensat que, per a "desastre i ridícul", el dels socialistes, que "no han aconseguit posar ni una entremaliada" del Corredor Mediterrani.

Així, ha mostrat la seva confiança en els tècnics del seu Departament i ha explicat que, per col·locar la travessa a, ha de circular abans una màquina que ho fa per ample ibèric.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés